שופט בית משפט העליון דוד מינץ קבע היום (שלישי) כי על המדינה להשיב עד מחר בשעה 10:00 לעתירות שהגישו מוקדם יותר היום פורום קהלת וארגון לביא, לבקשת צו ביניים נגד ההליך לאישור ההסכם הימי עם לבנון שנעשה בחוסר סמכות ועוד בתקופת בחירות.

ישראל ולבנון אישרו את הסכם הגבול הימי; לפיד: "הישג היסטורי"
נתניהו בביקורת על הסכם הגבול הימי: "כניעה היסטורית - מכירת חיסול של לפיד"

בעתירת פורום קהלת נטען כי "לאור ההודעה הרשמית כי ההסכם יובא לאישור הממשלה מחר ובשל העובדה שראש הממשלה לפיד הודיע שלא יעביר את ההסכם בהליך שנקבע בחוק יסוד משאל עם יש צורך דחוף להוציא צו ביניים מידי שימנע תקלה חוקתית ונזק כבד. עד להחלטה בבקשה לצו ביניים ביקשו באי כוח הפורום צו עראי, הואיל ולשיטתם הממשלה, ראש הממשלה והיועמ"שית הודיעו על כוונתם לעבור על החוק כבר מחר".

ארגון לביא שעתר אף הוא נגד הממשלה באמצעות עו״ד יצחק בם טען כי "אישור או אשרור של הסכם עם לבנון מבלי שיקבלו תחילה את אישור הכנסת אינו חוקי, וזאת בשל היותה של הממשלה ממשלת מעבר".

לטענת הארגון "ראש ממשלת המעבר ח"כ לפיד, פרסם באופן רשמי את כוונתו לכנס מחר את ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) ולאחריה ישיבת ממשלה מיוחדת. מהודעה עולה כי בדעתו של ראש ממשלת המעבר להביא את ההסכם לאישור הממשלה מבלי להניח אותו על שולחן הכנסת ומבלי להמתין שבועיים בין ההנחה על שולחן הכנסת ובין אישור הממשלה, כמצוות סעיף 10א-ג. לתקנון עבודת הממשלה".