ההסכם הימי עם לבנון: שרת האנרגיה, קארין אלהרר, התראיינה הבוקר (רביעי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה לאישור הסכם הגבול הימי עם לבנון, וכן לתגובת האופוזיציה להסכמות שהתגבשו.

דיווח בלבנון: ביידן הבטיח כי ארה"ב ערבה לכך שישראל לא תפר את ההסכם
הציניות זועקת: הטענה לפיה ההסכם עם לבנון פוגע בריבונות ישראל מעוותת מציאות

"היום נביא את הפרטים לאישור הקבינט והממשלה, הממשלה תחליט להעביר אותם לכנסת", אמרה השרה אלהרר בפתח דבריה, "בנוסף, יושב חבר כנסת שחבר לדף המסרים של נסראללה, האם אתם חושבים שהוא יכול להימלט מההקשר הפוליטי ולעשות את ההחלטה הנכונה? תתקבל ההחלטה הטובה ביותר. היום זה יונח בפני הכנסת, מה יהיה הלאה? אני לא יודעת לומר". 

"קיבלנו את קו המצופים שהוא סטטוס קוו, קיבלנו תמלוגים ממאגר הגז בלבנון", הוסיפה השרה אלהרר ונשאלה האם ישראל קיבלה פחות תגמולים ממה שהייתה אמורה לקבל תחילה, והשיבה: "קודם כל בכלל לא ברור מה גודלו של המאגר, אנחנו לא באמת יודעים מה יש שם. הייתה הצעה דומה לפני שנתיים שהתייחסה לקו הגבול, לא לחלוקה ברווחי המאגר. עד שלא עושים שם קידוח, אי אפשר לדעת מה יש שם, יכול להיות שאין שם כלום".

על חברי האופוזיציה ותגובתם להסכם, אמרה: "הם מתנהלים בצורה הכי לא ממלכתית, אם הם היו בעד אזרחי המדינה הם היו מבינים שיש פה אינטרס ביטחוני וכלכלי. תמיד כשאתה הולך להסכם, אתה לא מקבל את כל החלומות שלך. ראש הממשלה וידא שיש התחייבות אמריקאית במידה ותהיה מניעה של יישום ההסכם או מעורבות של חיזבאללה. הדבר הזה חשוב מאוד".

בסיום, טענה השרה אלהרר: "הכסף לא עבר אצלנו במזוודות כמו בתקופת נתניהו. אני משוכנעת שההסכם והערבויות האמריקניות משפרות את מצבה של ישראל". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM