יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה היום (שבת) באירוע שבתרבות בפתח תקווה למתיחות הביטחונית והצהירה: ״שר הביטחון צריך לרסן ולמתן את חיילי צה"ל כדי למנוע את מחיר הדמים".

על סף רתיחה: ההסלמה בשכם וההידרדרות במזרח ירושלים מזכירה את ערב שומר חומות | לב רם

בהמשך, התייחס להתנהלותו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ותקפה: "הוא בריון ופרובוקטור. הכניסה שלו לירושלים מלווה בפורעי הגבעות, שר הביטחון צריך להכריז עליהם כארגון טרור ולקרוא להסרת החסינות של בן גביר, על עידוד והסתה לטרור".

"כל המטרה שלו זה להצית סכסוך דתי בירושלים, בעיקר בשכונות הפלסטיניות כדי שזה יגיע להר הבית. הוא מוכן לשלם במחיר דמים של יהודים וערבים כדי שהוא יוכל לצלם תמונות לקמפיין שלו. אי אפשר לתת לזה יד. הוא אומרים לשוטרים "תירו בהם, בירו בהם באש חיה" איפה אנחנו נמצאים?", הוסיפה.

איתמר בן גביר  (צילום:  אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90)

בהמשך דבריה התייחסה יו"ר מרצ למצב בירושלים ובשטחים: "המתנחלים עושים פרעות קשות מאוד בפלסטינים. מכים פלסטינים, והצבא מאבטח שיירות של מתנחלים שבאים לעשות פרובוקציה. מצד שני אנחנו רואים התעוררות של צעירים פלסטינים בירושלים, שהם לא מאורגנים, אלימות קשה בג'נין ושכם".

"מי שקורא עכשיו להכניס את כוחות צה"ל לג'נין, למה שנקרא חומת מגן, האזור ייכנס להסלמה. יש עלייה מטורפת במספר ההרוגים הפלסטינים בשנה האחרונה. אנחנו צריכים למנוע מחיר דמים כי גם אנחנו משלמים את מחיר הדמים", סיכמה.