שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק סיפר הערב (שלישי) למעריב כי באוקראינה התאכזבו עמוקות מישראל ובפרט משר הביטחון בני גנץ, זאת לאחר ששיחה בין השר גנץ לשר ההגנה האוקראיני בוטלה במפתיע וללא הסברים. לטענת השגריר, השיחה שבוטלה נקבעה בחודש אוגוסט וכעת נראה כי אין בכוונת אוקראינה לקיים שיח בין השרים בעתיד.

"התאכזבנו קשות כאשר לפני יומיים בוטלה השיחה בין שר ההגנה האוקראיני, רזניקוב, לבין שר הביטחון גנץ. על אף שהשיחה נקבעה עוד באוגוסט, הודיעו לנו כי היא לא תתקיים ולא סיפקו הסבר לביטול. לא חושב ששר ההגנה שלנו ידבר עם גנץ בהמשך", אמר השגריר.

בנוסף, הוא התייחס לשיחה הצפויה להתקיים ביום חמישי הקרוב בין ראש הממשלה יאיר לפיד לבין שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה: "די הופתענו שלשכת לפיד אישרה את השיחה כעת, כאשר הוא ראש הממשלה וגם שבועיים לפני הבחירות. בפעם הקודמת לפיד וקולבה שוחחו עוד לפני הרוטציה, כאשר לפיד היה שר החוץ. אין ביננו הבנות שקטות ואין שיח מאחורי הקלעים בנוגע לבקשתנו לקבל נשק. במשך 8 חודשים אוקראינה מנסה בכל דרך לשכנע את ישראל לתת לנו נשק, אם לא התקפי, אז לפחות הגנתי. זה חשוב לנו מאוד ועד כה לא הצלחנו. לא יודע מה דמיטרו קולבה הולך לומר ללפיד, אבל הנושא המרכזי מבחינתנו זה הנשק".

עוד אמר השגריר כי "היום המצב השתנה, איראן הפכה לאויב המשותף שלנו, של אוקראינה ושל ישראל. אולי הנסיבות החדשות יגרמו לממשלת ישראל לשנות את עמדתה. התחלנו הליך של ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם איראן. זה יקח זמן, אבל אנחנו רציניים בכוונתנו להפסיק את היחסים הדיפלומטיים עם איראן שמספקת נשק לרוסיה".