בזמן שפיצוצים ממשיכים להישמע ברחבי קייב, בירת אוקראינה, מחריפה הביקורת נגד האיראנים. אתמול פורסם כי למרות הכחשותיה, טהרן הבטיחה למוסקבה לספק טילי קרקע־קרקע ומל"טים מתאבדים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה שאיראן הבטיחה לספק לרוסיה טילים, וכן מל"טים נוספים. לפי הדיווח, העסקה החדשה סוכמה ב־6 באוקטובר במהלך ביקור שערך סגן נשיא איראן מוחמד מוחבר במוסקבה.

לא רק מל"טים: הנשק הקטלני שאיראן צפויה להעביר בקרוב לרוסיה

גורם איראני אמר כי הרוסים ביקשו מל"טים נוספים וטילים בליסטיים בעלי יכולת דיוק משופרת, בפרט טילים מדגמי פאתח וזולפיקאר. גורמים איראנים סיפרו כי הרפובליקה האסלאמית הבטיחה לספק טילי קרקע־קרקע וכטמ"בים מתאבדים לכוחות הרוסיים.

תיעוד רגע הפצצת גשר הזכוכית בקייב, אוקראינה (צילום: רויטרס)

גורם מערבי אישר כי טהרן ומוסקבה סיכמו על עסקת טילים, והוסיף כי העסקה נסגרה "למרות אזהרותיה של ארה"ב כי מדובר בהפרה של החלטת מועצת הביטחון משנת 2015 לגבי אמברגו על אספקת סוגי נשק מסוימים לאיראן". עוד הוסיף הגורם כי "בקרוב מאוד האיראנים ישלחו לרוסים עוד שניים או שלושה משלוחים נוספים".

במסיבת עיתונאים מיוחדת, אמר שר החוץ האוקראיני דימיטרי קולבה כי הוא המליץ לנשיא וולודימיר זלנסקי לנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם איראן. עוד אמר כי אוקראינה תפנה באופן רשמי לישראל ותבקש ממנה סיוע בתחום ההגנה האווירית. על פי ההערכות, ראש הממשלה הישראלי יאיר לפיד צפוי לשוחח טלפונית מחר עם קולבה, שיציג בשיחה את הבקשה הרשמית לקבלת מערכות הגנה. גורם ביטחוני בישראל אמר שלמרות "הבנה למצוקתם של האוקראינים, והרצון לסייע להם - הבקשה הזו לא צפויה להיענות בחיוב בקרוב".

בתוך כך, ממשרדו של זלנסקי נמסר כי שלוש הפצצות פגעו בימים האחרונים במתקן אנרגיה במדינה, וגרמו למותם של שני הרוגים. עוד אמר הנשיא כי בשמונה הימים האחרונים "כ־30% מתחנות הכוח האוקראיניות נהרסו, מה שהוביל להפסקות חשמל נרחבות בכל המדינה".
בתוך כך, חברת האנרגיה הגרעינית הממשלתית של אוקראינה טענה אתמול כי הרוסים חטפו שני מנהלים בכירים בתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'ה.

זאת ועוד, ראש הממשלה האוקראינית דניס שמיהל הודיע אתמול כי מדינתו קיבלה סיוע פיננסי בגובה של 2 מיליארד יורו מהאיחוד האירופי. מדובר בפעימה הראשונה מתוך חבילת סיוע בגובה 5 מיליארד יורו שאושרה על ידי האיחוד. בהודעה שפרסם בטלגרם, כתב שמיהל כי "המשאב הפיננסי הנוסף הזה יסייע לנו לכסות הוצאות תקציביות דחופות, במיוחד במישור החברתי וההומניטרי".