ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח הערב (חמישי) עם שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה. לפיד התעדכן על המלחמה באוקראינה והדגיש את עמידתה של ישראל לצד העם האוקראיני. כמו כן, בשיחה הדגיש רה"מ את הדאגה העמוקה מהקשר הצבאי בין איראן לרוסיה.

מוקדם יותר היום, שר ההגנה האוקראיני שהיה אמור לשוחח עם שר הביטחון, בני גנץ, ביטל במפתיע את השיחה בגלל סירוב ישראל להעביר נשק לאוקראינה.

שגריר אוקראינה בישראל ל"מעריב": "מאוכזבים מגנץ, לא נקיים איתו שיח"

תחילה, בחודש אוגוסט לשכתו של שר ההגנה האוקראיני תיאמה שיחה שהייתה אמורה להתקיים השבוע. אולם, לשכת גנץ ביטלה את השיחה סמוך למועד קיומה בטענה כי היא לא תתאפשר בשל ענייני לו"ז. לאחר מכן, הודיעה אתמול לשכת גנץ כי השיחה תתקיים היום, אך כאמור האוקראינים הודיעו כי היא תתבטל וטרם ברור האם בכלל תתקיים בעתיד.   

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורנייצ'וק, סיפר לאחרונה כי במדינתו התאכזבו עמוקות מישראל ובפרט משר הביטחון גנץ. "התאכזבנו קשות כאשר לפני יומיים בוטלה השיחה בין שר ההגנה האוקראיני, רזניקוב, לבין שר הביטחון גנץ. על אף שהשיחה נקבעה עוד באוגוסט, הודיעו לנו כי היא לא תתקיים ולא סיפקו הסבר לביטול. לא חושב ששר ההגנה שלנו ידבר עם גנץ בהמשך", אמר השגריר.