משרד החוץ האמריקאי התנצל בפני ישראל על דרך הצגתה בדוח בנושא סחר בבני אדם, כך דיווח היום (שישי) ברק רביד בוואלה!, לפי פקידים ישראלים בכירים ומסמכים פנימיים של משרד החוץ הישראלי.

על פי הדוח האמריקאי שפורסם בחודש יולי, ישראל לא הכירה באישה הטרנסג'נדרית כקורבן סחר בבני אדם, דבר שהיה מאפשר לה להשיג אישור עבודה. מנגד, דווח כי בכירים ישראלים טוענים  שהיא היתה בתהליך קבלת מעמד כזה כשהתאבדה.

עוד דווח כי במשרד החוץ ובמשרד המשפטים זעמו על כך שהדוח החדש משאיר את ישראל ב"רמה 2" לפי הדירוג של משרד החוץ האמריקאי. רמה  הכוללת מדינות שאינן עומדות באופן מלא בסטנדרטים האמריקאים להגנה על קורבנות סחר בבני אדם אך עושות מאמצים כדי לעמוד בסטנדרטים הללו. וכן בירושלים כעסו במיוחד מכך שהמקרה של האישה הטרנסג'נדרית הפלסטינית אוזכר בפרק המבוא של הדוח. 

בדוח מסופר סיפורה של "אמירה", אישה טרנסג'נדרית פלסטינית, שהיתה קורבן לסחר בבני אדם ונמלטה לישראל מהגדה המערבית כשהיתה בת 19 כדי להציל את עצמה מרדיפה. בדוח נטען כי היא ביקשה מהרשויות בישראל להכיר בה כקורבן סחר בבני אדם, אך "במקום לעזור לה הרשויות עצרו אותה, העמידו אותה לדין וגירשו אותה כיוון ששהתה בישראל באופן בלתי חוקי".

"אחרי חודשים בהם חיה במקלטים של ארגוני סיוע שונים ללא זכות חוקית לעבוד ולהרוויח כסף משלה, היא מתה מהתאבדות", נכתב בדוח משרד החוץ האמריקאי.

על פי הפרסום בוואלה!, אחרי שהדוח פורסם משרד החוץ בירושלים זימן דיפלומט משגרירות ארצות הברית לשיחת ברור במהלכה הביעה ישראל מחאה על תכני הדוח. וכן, לפי סיכום של הפגישה שהגיע לידי וואלה! בכירים במשרד המשפטים ובמשרד החוץ אמרו לדיפלומט האמריקאי כי הם "נדהמו" לראות איזכור של המקרה של האישה הטרנג'נדרית הפלסטינית בפרק המבוא של הדוח.

עוד טענו הבכירים הישראלים כי פרטים שהופיעו הדוח לגבי המקרה לא היו מדוייקים והיוו "הפרה חמורה של זכותה לפרטיות". אלא שבאמצע ספטמבר הגיעה לישראל אמילי קורינאק, נציגת משרד החוץ בארה"ב שחיברה את החלק בדוח שעסק בישראל. במהלך פגישה במשרד החוץ היא התנצלה על הכללת המקרה של האישה הטרנסג'נדרית הפסלטינית בפרק המבוא של הדוח והשימש בו כדוגמא להתנהלות הישראלית בנושא המאבק בסחר בבני אדם - קורינאק אמרה כי מדובר ב"כשל משמעותי של משרד החוץ האמריקאי".