בעיתון 'אל-אחבאר' הלבנוני דווח היום (שבת) כי במהלך השבוע הקרוב צפויה להתקיים החתימה על הסכם הגבול הימי בין ישראל ולבנון. בביירות ממתינים להגעתו של המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין ביום שלישי או רביעי, כאשר ההנחה הרווחת הינה כי התאריך המדויק לחתימה יהיה ברביעי או חמישי הקרובים. לפי הדיווח, מעמד החתימה יתקיים בעיירה הלבנונית נאקורה שבגבול עם ישראל.

הקבינט אישר את ההסכם הימי עם לבנון; לפיד הודיע שיזמין את נתניהו לתדרוך בנושא
נשיא לבנון אישר רשמית את ההסכם עם ישראל: "שומר על הדרישות שלנו"

דווח כי החתימה תתקיים בחדרים נפרדים, כאשר המשלחת הלבנונית תהיה עם נציגי האו"ם וארה"ב בחדר אחד, והמשלחת הישראלית בחדר אחר. לבנון הודיעה כי היא צפויה להמתין קודם לכן לחתימה הישראלית, ורק לאחר שהמתווך האמריקני יאשר את חתימת ההסכם, הוא יעביר אותו לחדר הלבנוני בו צפויים נציגיהם לחתום על המסמך. 

ראש הממשלה יאיר לפיד בעת הבאת ההסכם עם לבנון לממשלה (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
ראש הממשלה יאיר לפיד בעת הבאת ההסכם עם לבנון לממשלה (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

כזכור, נשיא לבנון, מישל עאון, הצהיר לאחרונה כי "לבנון מסכימה לאמץ את הנוסחה הסופית שהוגשה על ידי המתווך האמריקאי". לדבריו, "ההסכם עונה על הדרישות הלבנוניות ושומר על הזכויות המלאות שלה. ההישג לא היה מושג ללא אחדות העמדה הלבנונית".

בישראל במקביל, הצביע במהלך החודש הקבינט המדיני-ביטחוני בעד הודעת ראש הממשלה לפיד על הסכם הגבול הימי עם לבנון, כאשר על פיו קו המצופים יוכר כסטטוס קוו ולא יהיו תביעות לשינוי הקו, אלא אם תושג הסכמה עתידית אחרת בין הצדדים. בנוסף, ישראל צפויה לקבל פיצוי כספי על הכנסות ממאגר צידון שבלבנון בהתאם למו"מ שלה מול חברת טוטאל הצרפתית.