הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינוי אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל וה-23 מאז הקמתו. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, בירך על כך, ואמר כי הוא ״מברך על אישור הממשלה את מינויו של אלוף הרצי הלוי לרמטכ״ל ה-23 של צה״ל. הרצי ואני מכירים שנים רבות, במהלכן הכרתי קצין אמיץ, מקצועי ומוכשר. הרצי הוא קצין מצוין ומנוסה ואני בטוח כי ימשיך להוביל את צה״ל קדימה, נוכח האתגרים הצפויים. אני מאחל לו הצלחה רבה״.

עם אישור מינויו כרמטכ"ל, שר הביטחון בני גנץ קיים פגישת עבודה עם הלוי, ובה דנו השניים בנושאים שונים שעל הפרק עם כניסתו הצפויה לתפקיד. מתוך הדברים שמסר גנץ לאחר המינוי בממשלה: ״הרצי הוא קצין מצויין, מנוסה ובעל כישורי הנהגה ורוחב יריעה שיסייעו לו לקדם את צה״ל ואת ביטחון ישראל והאתגרים שלפתחנו בכל אחת מזירות הפעולה ולהמשיך בתהליכים החשובים שקידם ומקדם הרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי. אני סומך עליו ומאחל לו הצלחה רבה".

הרמטכ"ל הבא: הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינוי של אלוף הרצי הלוי
"רקורד מרשים": בכיר לשעבר בצה"ל מנתח את הבחירה בהלוי

כזכור, הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינויו של הלוי בשבוע שעבר, לאחר שבסוף ספטמבר שר הביטחון העביר לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה בראשות השופט (בדימוס) אליקים רובינשטיין, בקשה לאישור מועמדותו של סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי. לבקשה צורפו המסמכים הנדרשים בהתאם להחלטת הממשלה, זאת לאחר שמינויו של השופט רובינשטיין ליו״ר הוועדה אושר בממשלה.

בעת החלטתו של שר הביטחון על הבחירה בהלוי, אמר גנץ: "האלוף הלוי הינו הקצין המתאים ביותר מבחינת הניסיון המבצעי העשיר שיש לו במגוון זירות פעולה, וכן מבחינת יכולותיו הפיקודיות וגישתו לסוגיות צבאיות שונות, אותן הוכיח לאורך שנות שירותו בשטח ובמטה".

בני גנץ (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
בני גנץ (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

יאיר לפיד, נפתלי בנט ואביגדור ליברמן בישיבת הממשלה השבועית (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
יאיר לפיד, נפתלי בנט ואביגדור ליברמן בישיבת הממשלה השבועית (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך: "בהצלחה לרמטכ״ל ה-23 של צה״ל. הלוי הוא קצין מצטיין ועתיר ניסיון וכישורים- אני בטוח שהוא יוביל את צה״ל להישגים חדשים ומשמעותיים. בשמי, ובשם עם ישראל - אני מאחל לך בהצלחה במשימתנו החשובה ביותר, לשמור על בטחון אזרחי ישראל".

יפעת שאשא ביטון ואיילת שקד (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
יפעת שאשא ביטון ואיילת שקד (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, בירך גם כן את הלוי וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "אני מברך את הרצי הלוי ומאחל לו הצלחה רבה בהובלת צה"ל ובחיזוק הביטחון של מדינת ישראל. 'וזכרת את השם אלוקיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל'". בנוסף, חבר הכנסת איתמר בן גביר כתב בעמוד שלו ברשת החברתית: "בהצלחה הרצי, אנחנו חייבים לנצח!".