‏המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין הודיע היום (ראשון) כי טקס החתימה על הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון ייערך ביום חמישי הקרוב. בהודעה ראשונית שהתקבלה אצל לשכות השרים, נאמר כי הממשלה צפויה להתכנס בשעות הבוקר של יום חמישי לאישור ההסכם.

עוד דווח כי החתימה תתקיים בחדרים נפרדים, כאשר המשלחת הלבנונית תהיה עם נציגי האו"ם וארה"ב בחדר אחד, והמשלחת הישראלית בחדר אחר. לבנון הודיעה בנוסף כי היא צפויה להמתין קודם לכן לחתימה הישראלית, ורק לאחר שהמתווך האמריקני יאשר את חתימת ההסכם, הוא יעביר אותו לחדר הלבנוני בו צפויים נציגיהם לחתום על המסמך.  

ישראל ולבנון אישרו את הסכם הגבול הימי; לפיד: "הישג היסטורי"

בנוסף, בית המשפט העליון דחה מוקדם יותר פה אחד את כל ארבע העתירות שהוגשו נגד הסכם הגבול הימי. עוד נמסר כי נימוקים להחלטה יימסרו בהמשך. לפי העתירות, היה על השופטים להכריע אם 'חוק יסוד משאל עם' חל על ההסכם, אם ממשלת מעבר יכולה לחתום עליו ואם הוא דורש את אישור הכנסת.

כזכור, נשיא לבנון, מישל עאון, הצהיר לאחרונה כי "לבנון מסכימה לאמץ את הנוסחה הסופית שהוגשה על ידי המתווך האמריקאי". לדבריו, "ההסכם עונה על הדרישות הלבנוניות ושומר על הזכויות המלאות שלה. ההישג לא היה מושג ללא אחדות העמדה הלבנונית".

מהצד הישראלי, מסר שר הביטחון בני גנץ: "אני מברך על הודעת נשיא לבנון על קבלת ההסכם. ישראל מעוניינת בלבנון כשכנה יציבה ומשגשגת וההסכם שאליו אנו מתקדמים הוא הגון וטוב לשני הצדדים. בחודשים האחרונים מערכת הביטחון ליוותה מקרוב את המו״מ על הגבול הימי בצפון בהיבט הביטחוני. עמדנו בנחישות על כך שההסכם יבטיח את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".