במהלך ביקורו המדיני בוושינגטון: נשיא המדינה יצחק הרצוג התראיין הלילה (בין רביעי לחמישי) לרשת CNN, והתייחס לסיוע הישראלי לאוקראינה: "ישנם דברים שמבחינה אסטרטגית וטכנית אנחנו לא יכולים לספק. בכל הקשור להתמודדות עם כטב״מים איראניים, אנחנו בהחלט מנתחים את המצב".

שר החוץ של איראן: טהרן לא אישרה לרוסיה שימוש בנשק שלה במלחמה באוקראינה

״עבדנו במרץ על סיוע לאזרחים האוקראיניים במתן מענה פוסט טראומתי וטראומתי, סיפקנו מגוון מוצרים 'לא קטלניים'. הצענו לממשלת אוקראינה עזרה במערכות זיהוי מוקדם מפני טילים וכטב״מים על אוכלוסיות אזרחיות", הסביר. עוד ציין כי ישראל תומכת בשלומתה הטריטוריאלית של אוקראינה, "עד כמה שאפשר ללכת עם אמצעים לא-קטלניים, נוכל לעשות זאת".

פגישת הרצוג וביידן (צילום: רועי אברהם)

כמו כן, התייחס הרצוג לחשיפת התערבותה של איראן במלחמה: "העובדה שטהרן, בנוסף לכך שהיא הורגת את אזרחיה ופועלת ללא הפסקה להתחמשות גרעינית ובכך מסכנת את העולם כולו ואת האזור – עכשיו הורגת אזרחים חפים מפשע באוקראינה, ממחיש בבירור את טיבה של איראן, וזו הייתה הנקודה העיקרית בפגישתי עם הנשיא ביידן".

כמו כן, התייחס הנשיא לתקדמותה של איראן לנשק גרעיני: "ישנם אלפי אזרחים איראנים שעוברים התעללות, עינויים, מעצרים והרג בידי משטר רשע ואכזר, כאשר הם מפגינים למען זכויות אזרחיות וחירויות, וכנגד זכותם האנושית לחופש ולעצמאות. המשטר האיראני מדכא אותם".

"כעת הוא מתקדם בתכנית הגרעין, אשר תסכן את האזור כולו ואת העולם. איזו הוכחה נוספת העולם בעצם צריך על מנת להבין כי איראן הינה מדינה מסוכנת ביותר, לסדר העולמי וליציבותו?", הוסיף.