לאחר הביקורת החריפה: שרי הממשלה אישרו היום (חמישי) במהלך הישיבה המיוחדת, שהתכנסה לאישור הסופי של ההסכם עם לבנון, קיצוצים נרחבים במספר משרדי ממשלה. מטרת הקיצוצים היא השגת תקציב להסכם השכר שנחתם עם המורים בשבוע שעבר, וההחלטה לא אושרה פה אחד - שכן שר עמר בר לב התנגד, והשרים מרב מיכאלי וניצן הורוביץ יצאו מהישיבה, שמתקיימת ימים ספורים לפני הבחירות, ולא הצביעו על ההחלטה.

העבודה ומרצ תקפו את לפיד: "הקיצוץ הרוחבי מזכיר את הפתרונות המנוכרים של נתניהו"
הסכם השכר עם המורים נחתם: מתי ישתנה לוח החופשות?

שרת החינוך הד״ר יפעת שאשא ביטון אמרה לאחר ההחלטה: "בתום שנה של עבודה מאומצת, מסביב לשעון, אישרנו את התקציב להסכם השכר. ההסכם הינו הכרח למדינה שמעמידה את הילדים והעתיד במרכזה ורואה בחינוך את הבסיס לחוסננו הלאומי, ופעלנו ללא לאות, כדי להביאו ליישום". היא הוסיפה כי "מדובר בחובתנו המוסרית כממשלה וכמדינה, ואני מודה לחבריי לממשלה שהבינו את צו השעה ונרתמו למאמץ שהוא בעל חשיבות לאומית".

כזכור, מרצ והעבודה הודיעו ביום שלישי כי יתנגדו לקיצוץ המדובר בתקציבים, זמן קצר לפני הבחירות. ממשרדו של לפיד נמסר אז כי "מדובר בקיצוץ מותנה לשנה הבאה שיבוטל עם העברת תקציב המדינה לשנת 2023, ישנם עודפים שנשתמש בהם בתקציב הבא ואנחנו נדאג ששירות חברתי לאזרח לא יפגע, להיפך, האזרחים רק ירוויחו מזה והמורים יקבלו את הכסף שמגיע להם".