שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב היום (חמישי) על דו"ח האו"ם נגד ישראל העוסק במבצע "שומר החומות". ארדן תקף את חברי המועצה לזכויות אדם וטען כי הדו"ח אינו אובייקטיבי וכי הוא "בדיחה, בדיוק כמו חברי הוועדה שכתבה אותו והמועצה שמינתה אותה".

לצד ארדן נכחו בחדר הוריו של עידו אביגל ז״ל, שנרצח מירי רקטה של חמאס שפגעה בביתו במהלך מבצע ״שומר החומות״. השגריר דרש מחברי הוועדה להסתכל להוריו של עידו בעיניים ולהסביר להם למה בחרו להתעלם באופן מכוון מהמוות של בנם כמו מכל קורבנות הטרור בישראל?״.

ארדן פתח את דבריו ואמר: "הדו"ח "האובייקטיבי" לא מזכיר כלל את חמאס, רקטות או את המילה טרור. מנגד, הוא שקרי כולו ומטיל אחריות על ישראל על כל היבט של הקונפליקט. ״הדו"ח״, בדיוק כמו הועדה שכתבה אותו והמועצה שמינתה אותה, הם בדיחה. תמיכה בדו"ח מוכיחה שטרור משתלם ומקדמת אנטישמיות ואלימות כלפי יהודים".

השגריר הציג ציטוטים אנטי ישראלים ואנטישמים של חברי הועדה והטיח בפניהם כי "נבחרתם לא בגלל כישורי החקירה שלכם אלא בגלל התיעוב והשנאה שלכם לישראל. כל אחד מחברי הוועדה והצהיר כי הוא "עצמאי ובלתי תלוי" בהתאם לעקרונות האו״ם. כמובן שמדובר בשקרים, בדיוק כמו אלו שנכתבו בדו"ח".

גלעד ארדן נואם בדיון הוועדה לזכויות אדם של האו''ם (צילום: משלחת ישראל באו''ם)
גלעד ארדן נואם בדיון הוועדה לזכויות אדם של האו''ם (צילום: משלחת ישראל באו''ם)

בנוסף, השגריר התייחס לחוסר הלגיטימיות של מועצת "זכויות האדם" עצמה: "מיום הקמתה בשנת 2006 המועצה גינתה את ישראל יותר פעמים ממספר הגינויים לסוריה, איראן, צפון קוריאה, מינאמר וונצואלה ביחד. זו גם ועדת החקירה התשיעית שבוחנת את התנהלות ישראל, שליש מכל ועדות החקירה שהקימה המועצה. שני שליש מהמדינות המרכיבות את המועצה הן מדינות מפירות זכויות אדם שמדכאות את אזרחיהן!. למה שיחליטו לחקור את הפשעים שלהן אם הן יכולות לחקור דמוקרטיה ליברלית כמו ישראל?". השגריר אף הציג לווועדה שלטים עם ציטוטים ברורים של חברי הוועדה המוכיחים את עמדותיהם האנטישמיות והאנטי ישראליות.