על רקע החתימה על הסכם הגבול הימי בין לבנון וישראל, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (שבת) והצהיר כי "הסכם תיחום הגבול הימי הוא הישג היסטורי וניצחון ללבנון". לדבריו, "הארגון נמצא מחוץ לדיון שעוסק בקו 23 וקו 29, אם המדינה תכריז שקו 29 שייך ללבנון, ההתנגדות תעשה הכל על מנת להגן על האזור הזה".

מוקדם יותר, נשיא ארץ הארזים, מישל עאון, שעתיד לעזוב מחר את ארמון הנשיאות, התראיין לסוכנות הידיעות "רויטרס" והתייחס לתפקידה של חיזבאללה בהגעה להסכם. הנשיא הלבנוני גם תקף את ישראל במשתמשו האישי בטוויטר וצייץ כי "ישראל נהגה לקחת מהערבים, אבל הפעם אנחנו אלה שלקחנו ממנה".

בתוך כך, עאון הצהיר כי "ארגון חיזבאללה שימש כגורם מרתיע במשא ומתן העקיף לתיחום הגבולות הימיים עם ישראל. לדבריו, "שיגור הכטב"מים לעבר אסדרת כריש היה יוזמה שימושית". זאת, לאחר שנסראללה נאם ביום חמישי האחרון ואמר כי "זהו ניצחון גדול ללבנון, כעם וכהתנגדות. המשא ומתן היה עקיף, לבנון לא ישבה לצד ישראל תחת אותה קורת גג. המסמך הלבנוני לא מכיל חתימה ישראלית והממשלה נזהרה לפעול לקראת משהו שיריח אפילו כמו נורמליזציה. זה לא הסכם בינלאומי, זו לא נורמליזציה או הכרה בישראל ואין שום ערבויות ביטחוניות".

חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher/File Photo)
חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher/File Photo)

מזכ"ל ארגון הטרור השיעי הדגיש בנוסף כי "מה שקרה הוא ניצחון גדול ללבנון ולהתנגדות. לבנון השלימה היום פרק חשוב לקראת שלב חדש". כמו כן הודיע על סיום מצב הכוננות המיוחד בחיזבאללה, שהוכרז סביב סוגיית רישום הגבולות.

כאמור, ההסכם בין המדינות נחתם ביום חמישי האחרון בבסיס האו"ם בנאקורה. ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס לחתימת ההסכם, וגם לאיומים מצד ארגון חיזבאללה, בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת: "אני שמח לפתוח ישיבת ממשלה מיוחדת זו, כדי לאשר את ההסכם ההיסטורי על הגבול הימי עם לבנון. זהו הישג כביר למדינת ישראל, והישג לממשלת ישראל. זהו הסכם שמחזק ומבצר את בטחון ישראל ואת חופש הפעולה שלנו מול חיזבאללה והאיומים מצפון".

ראש הממשלה הוסיף כי "זהו הישג מדיני, לא כל יום מדינת אויב מכירה במדינת ישראל, בהסכם כתוב, למול כל הקהיליה הבינלאומית. לא כל יום ארצות הברית וצרפת מתייצבות מאחורינו ומעניקות ערבויות בטחוניות וכלכליות להסכם". בהמשך דבריו, לפיד ציין כי זהו "הישג כלכלי. אתמול החלה ההפקה ממאגר כריש. ישראל תקבל 17% מהרווחים של מאגר כאנה-צידון, המאגר הלבנוני, מה שיכניס למשק המדינה כסף שישמש לרווחה ובריאות, חינוך ובטחון".