בכל הנוגע לליכוד, כלל ידוע מהעבר הוא שנתניהו סוגר קודם עם השותפים – ורק אחר כך ממנה שרים מהליכוד לתיקים הנותרים. במפלגה יודעים זאת, ולכן מתבטאים בעיקר בכל הנוגע לתיקים שההערכה היא שהם יישארו ברשות המפלגה. מקרה שכזה הוא תיק החוץ, שייתכן שיינתן דווקא ליריב לוין, שהיה מועמד טבעי לתיק המשפטים.

בליכוד הבהירו לשותפים בגוש: המו״מ תיק המשפטים לא יהיה חלק מהשיחות
ספירת קולות האמת הסתיימה: גוש נתניהו בדרך להקמת ממשלה, מרצ בחוץ
התכנון: ממשלת נתניהו עוד שבועיים - זו חלוקת התיקים המסתמנת
בקשה אחרת שעוררה עניין הגיעה מטעמו של ישראל כ"ץ. לפי גורמים בליכוד, הוא הביע עניין דווקא בתיק הביטחון. אחרים טענו כי הוא חפץ בתיק החוץ, שבו החזיק בעבר. מבחינת תיק האוצר, המועמדים הבולטים הם אלי כהן, שנבחר במקום גבוה בפריימריז, וניר ברקת, שבעבר כבר הציג תוכנית כלכלית והוצג בידי נתניהו כמועמדו לתפקיד – אך לבסוף לא מונה לשר בממשלת נתניהו הקודמת.

לגבי תיק הביטחון, יש מי שמקדם את שמותיהם של יואב גלנט ואבי דיכטר. מבחינת נתניהו, רון דרמר הוא איש מפתח ואיש סוד שנתניהו ירצה לראות קרוב ומשפיע על קבלת ההחלטות. יש מי שמזכיר גם את ראש המוסד לשעבר יוסי כהן. עוד שמות שנהנים מאהדה בליכוד הם עמיחי שיקלי, יואב קיש, אמיר אוחנה ואופיר אקוניס.

עקב מיעוט נשים בקואליציה הנרקמת, צפוי שמירי רגב תמונה לשרה. ההערכה היא שרגב תקבל את תיק התחבורה או את תיק הרווחה. 
מי שעוד רואה עצמו כמשתדרג לשר הוא ח"כ מיקי זוהר, שבעבר כיהן כיו"ר קבוצת כדורסל וסביר להניח שיקבל את תיק הספורט. דני דנון, שדורג במקום ה־15 ברשימת הליכוד, לוטש עיניים לתפקיד יו"ר הכנסת – אולי כדי לא להתאכזב מכך שלא יקבל תפקיד מיניסטריאלי.

המשא ומתן בין הליכוד לציונות הדתית יתקיים בין כל סיעה וסיעה ברשימה בנפרד. משמע, מו"מ מול יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', מו"מ מול יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ומו"מ נוסף מול אבי מעוז מנעם. עם זאת, מעוז לא ימונה לשר, כדי לא לחרוג ממפתח סיעתי. ההערכה היא כי בן גביר יקבל שדרוג ויהיה חבר בקבינט המדיני־ביטחוני.

בכל הנוגע לשמות ולתפקידים מחוץ לליכוד, בן גביר רוצה את תיק ביטחון הפנים, וסמוטריץ' את תיק הביטחון. אולם צפוי שהדרך להגשמת רצונם לא תהיה קלה. בערוץ 12 דווח אמש כי גורמים במערב הבהירו שיתקשו לשתף פעולה עם משרדים שבראשם סמוטריץ' ובן גביר.
מי שצפוי להיות שחקן משפיע ודומיננטי הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי. יש מי שסובר שלמרות הבחירה הטבעית של דרעי לחזור למשרד הפנים, נראה שגם משרד האוצר הוא אופציה. 

מיכאל מלכיאלי מש"ס אמר אתמול ברדיו 103FM כי "אריה דרעי הוא הגורם הפוליטי המנוסה ביותר. בהסתמך על העבר, כשהיו מחלוקות או אי־הבנות בין ראשי הגוש, הוא תמיד ידע למצוא את הדרך בסוף. הוא המבוגר האחראי, שגם בקבינט, בסוגיות ביטחוניות גדולות, הוא ידע לתת את הנוסחה הנכונה, שמקובלת על כל זרועות הביטחון. דרעי תמיד ידע למצוא את הנוסחה שתהיה מקובלת על כל ראשי הגוש". 
כמו בעבר, כדי להשיג "שקט תעשייתי" בשורות הקואליציה, סביר להניח שנתניהו יחלק תיקים קטנים לשלל שרים.