נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמנם עדיין לא התקשר לבנימין נתניהו לברך אותו על ניצחונו בבחירות, אך שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן כבר הספיק לשוחח עם ראש הממשלה יאיר לפיד כדי לשבח את ישראל על הבחירות החופשיות וההוגנות שלה, ולהודות לראש הממשלה על שותפותו. 

היום שאחרי: אלו חברי הכנסת שעשוים להתמנות לשרים בממשלת נתניהו
ממשלת ימין דתית, קיצונית ומשיחית - זו הכרעת הבוחר, ואנחנו מקבלים אותה | בן כספית

השר בלינקן אישר מחדש את עוצמת היחסים הדו-צדדיים בין ארה"ב לישראל. הוא גם הדגיש את הדאגה העמוקה שלו מהמצב ביהודה ושומרון, לרבות המתיחות הגבוהה, התפרצויות אלימות ואובדן חיים של ישראלים ופלסטינים, והדגיש את הצורך של כל הצדדים להרגיע את המצב בדחיפות.

יאיר לפיד מתייחס לתוצאות הבחירות, רויטרס

כאמור, השיחה בין השניים נערכה בעקבות תוצאות הבחירות בהן הסתמן ניצחון לגוש נתניהו, אך נשיא ארה"ב טרם התקשר לברך אותו כמקובל. נזכיר, כי כאשר ביידן נבחר לנשיא ב-2020 בעת שנתניהו היה ראש ממשלה, נתניהו התעכב שבועות ארוכים לפני שהתקשר לביידן לברך אותו על נצחונו בבחירות לנשיאות. 

לפיד מצידו כבר עדכן אמש כי שוחח עם נתניהו ובירך אותו כמקובל. "שוחחתי הערב עם יו״ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, ובירכתי אותו על נצחונו בבחירות. מדינת ישראל היא מעל לכל שיקול פוליטי ואני מאחל לנתניהו בהצלחה למען עם ישראל ומדינת ישראל. עדכנתי את יו"ר האופוזיציה שהנחיתי את כל זרועות משרד רה״מ להכין העברת שלטון מסודרת".

זמן קצר לאחר השיחה עם לפיד צייץ שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, כי שוחח אף הוא עם נתניהו ובירך אותו על הניצחון בבחירות. "ניהלתי שיחה טובה עם בנימין נתניהו. בירכתי אותו לרגל ניצחונו בבחירות ואמרתי לו כי אני מצפה לעבוד יחד איתו כדי לשמר את הקשר הבלתי ניתן לערעור בין ארה"ב וישראל". נתניהו השיב לו והודה לו על דבריו. "יחד נמשיך להביא את היחסים האיתנים בינינו לשיאים חדשים", צייץ בטוויטר.