מנהיג הליכוד בנימין נתניהו קיים בימים האחרונים שיחות עם מנהיגי מדינות שבירכו אותו על ניצחונו בבחירות לכנסת, אולם עדיין לא התקיימה שיחה רשמית בינו לבין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. נתניהו עדכן ביום שישי כי הוא שוחח עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס, ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי, ראש ממשלת רומניה ניקולאיה צ'וקה וקנצלר אוסטריה קרל ניהאמר. "הם בירכו אותי על הניצחון בבחירות. יחד נביא את היחסים בינינו לשיאים חדשים!", צייץ.


הראשון לברך את נתניהו היה אורבן, שכתב בטוויטר תוך שהוא מפרסם תמונה שלו אוחז באוטוביוגרפיה החדשה של נתניהו על רקע הכתובת "מזל טוב": "איזה ניצחון ענק. זמנים קשים מצריכים מנהיגים חזקים, ברוך שובך". מודי כתב לנתניהו בעברית: "מזל טוב ידידי נתניהו על הצלחתך בבחירות. אני מצפה להמשיך במאמצים המשותפים שלנו להעמקת השותפות האסטרטגית בין הודו וישראל".

בארה"ב מרבית הברכות הגיעו עד כה מהצד הרפובליקני של המפה. "ברוך שובך, נתניהו - היית חסר!", צייץ מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו, בעוד הסנאטור ריק סקוט אמר לגבי נתניהו: "מנהיג חזק וחבר אמיתי של אמריקה. איזה יום נפלא עבור ישראל וארה"ב". חבר בית הנבחרים רוני ג'קסון שלח: "ברכות בגודל של טקסס".


עד סגירת הגיליון אמש הנשיא ביידן עדיין לא התקשר לנתניהו, וכך גם מזכיר המדינה בלינקן, אף שהאחרון שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה יאיר לפיד ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. עם זאת, שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס שוחח עם נתניהו מיד לאחר שנודעו התוצאות הסופיות של הבחירות ביום חמישי. "שיחה טובה כעת עם בנימין נתניהו", אמר. "בירכתי אותו על ניצחונו ואמרתי לו שאני מצפה לעבוד יחד כדי לשמור על הברית שאינה ניתנת לפירוק".

בוושינגטון טרם קיבלו החלטה רשמית בעניין הקשרים עם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, וממתינים שם להקמת הממשלה, לחלוקת התיקים ולקביעת קווי היסוד. עם זאת, בכירים אמריקאים אומרים בשיחות סגורות שיהיה להם קשה מאוד לקבל אותו. המסר היחיד מהממשל כרגע הוא שהוא מצפה שישראל תכבד זכויות מיעוטים.

מנהיגים ערבים במפרץ הפרסי כבר הביעו דאגה מאפשרות מינויו של בן גביר לשר בממשלת נתניהו, ואמרו שהדבר עשוי להקשות עליהם לחזק את שיתופי הפעולה עם ישראל. עם זאת, בכירים לבנונים שהיו מעורבים בחתימת הסכם השטח הימי עם ישראל קיבלו מסר מהמתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין, שלפיו ההסכם לא יושפע מניצחון גוש הימין בבחירות בישראל. כך דווח בעיתון "אל־אח'באר" המקורב לחיזבאללה. על פי הדיווח, הוכשטיין אישר בשיחותיו עם הבכירים הלבנונים כי הערבות המרכזית להסכם בישראל מגיעה מצד הצבא ומערכת הביטחון. כזכור, עם ההתקרבות לחתימת ההסכם הודיע נתניהו כראש האופוזיציה כי הוא לא יהיה מחויב אליו, אך מאוחר יותר חזר בו מדבריו.