סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן (מרצ), התראיין הבוקר (ראשון) בתוכניתם של ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לתוצאות הבחירות ולמפלתה של מרצ אל מתחת לאחוז החסימה שלא תהיה בכנסת הבאה. כמו כן, תקף את יו"ר המפלגה זהבה גלאון.

הסוקר של 'יש עתיד': הזהרתי את לפיד שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה
גלאון בתגובה ראשונה למפלת מרצ: "רגע קשה, העדיפו לחזק את לפיד מול ביבי"

"חששתי מאוד כבר שבועות ארוכים מהאפשרות הזו שמרצ לא תעבור", אמר גולן בפתח דבריו, "מרצ כבר חוותה את זה על בשרה, כל הסקרים אמרו 6 ובסוף סיימנו עם 3. הסתובבתי עם תחושה קשה בכל השבועות האחרונים. אני מתכוון להילחם על הקמת מחנה שמאל ציוני ואטרקטיבי. אין לי שום מושג איך זה ייראה, הכל כל כך טרי ולא ברור זה עסק מורכב ביותר. מרגע שהשתחררתי, הייתי נחוש לעסוק בעתידה של מדינת ישראל. אני מתכוון להמשיך ולעשות זאת. אם שום טעם בנבירה בעבר".  

"לא יכול להיות שרעיונות של קדמה, שוויון, שלום עם ביטחון, ליברליזם, לא יהיו אלה שיובילו את מדינת ישראל", הוסיף, "ניסיתי לשנות את מרצ, זה לא השתנה בזמן וזה הכישלון, זה לא אומר שאנחנו צריכים לערכים של לאומנות דתית קיצונית להוביל את חיינו. חשבתי שמרצ צריכה לדבר אחרת, להישמע אחרת, להיות הרבה יותר לוחמנית. לדבר אחרת על העתיד שלנו מול הפלסטינים, על היפרדות מהם ולא לדבר על מושגים מנותקים קצת. מי שמוביל את המפלגה, צריך לקחת אחריות".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM