הקרב על תיק האוצר מתחמם: לאחר ניצחון הגוש בראשות נתניהו והממשלה המסתמנת בראשותו, מספר בכירים בליכוד ובמפלגות הגוש שמו עין על תפקיד שר האוצר, ביניהם ישראל כ"ץ, אלי כהן, אריה דרעי, בצלאל סמוטריץ וניר ברקת.

מקורבי ח"כ כ"ץ העבירו כבר מסר שלפיו הוא המועמד הטבעי והמקובל לתפקיד שר האוצר, כאשר גם ברקת הכריז רשמית כי הוא מעוניין בו, וחה"כ כהן ציין כי הוא בטוח שיקבל תיק כלכלי משמעותי. בינתיים, נתניהו המליץ דווקא לדרעי לקחת את תיק האוצר, אך נראה כי יו"ר ש"ס מעדיף את תיק הפנים על פניו.

בנוסף, בליכוד חשבו כי יצליחו בקלות יחסית לסגור עם בצלאל סמוטריץ על תיק החינוך, אך הם צפויים כנראה להפתעה לא סימפטית במשא ומתן. בסביבת סמוטריץ מבהירים כי "תיק חינוך הוא תיק חשוב ובהחלט נרצה אותו לאחד מחברי הרשימה. וסמוטריץ ידרוש את הביטחון או את האוצר". במקביל, מקורבים לבן גביר מסרו כי הוא מעוניין בתיק החינוך - לאחד מאנשיו, ולא עבורו, שכן הוא דורש את תיק ביטחון הפנים.

תמונת התפקידים, על בסיס הערכות בליכוד נראית לעת עתה כך: ביטחון - נתניהו (ובנוסף, תיירות, חקלאות/כלכלה ומדע באופן זמני); האוצר - ישראל כ"ץ; ביטחון הפנים - איתמר בן גביר או יואב גלנט, שבמקרה שלא ימונה יקבל את תיק כלכלה או החקלאות; תחבורה - מירי רגב; חוץ - יריב לוין; משפטים - אמיר אוחנה; יו"ר הכנסת – דוד אמסלם; איכות הסביבה - גילה גמליאל; תרבות וספורט - מיקי זוהר.

בכירים בליכוד ל"מעריב": "נתניהו ישמור את תיק הביטחון עבור הרחבת הממשלה"
היום שאחרי: אלו חברי הכנסת שעשוים להתמנות לשרים בממשלת נתניהו

חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) התראיין הבוקר בתוכניתם של ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לרצונו לכהן כשר האוצר הבא: "אנחנו עם ציפייה גדולה קדימה לשמחתי הרבה. נתניהו ואני רואים עין בעין את האתגרים ואיך להוטביל את המדינה על האתגרים. כולם צריכים להבין שהעולם הולך למשבר כלכלי מאוד משמעותי ואנו צריכים לשמור על המדינה כאי של יציבות כלכלית. ברור שהייתי שמח אם תיק האוצר יוצע לי מחדש. כולם מבינים מה אני יכול לתרום, לא מקשיב לכל הספינים. אני סומך על נתניהו שימצא את התפקיד הנכון בשבילי".

"נתניהו צריך להגיע להסדרה עם השותפות הקואליציוניות שלנו, ואחר כך אני מניח שיהיה דיון בתוך הליכוד", הוסיף, "נתניהו עושה נכון שהוא רוצה לסיים מהר ולהקים ממשלה כמה שיותר מהר, אני מציע לכולם לזרום. בשורה התחתונה, אני חושב שנכון להניות ממלכתי ולהבין שיש כאן סדר, מה טוב למדינה, ואחרי זה מה טוב לנו. אם תדבק לסדר הזה, תביא את הכישורים שלך, ככל שנדבק בסדר הזה הדברים מסתדרים". 

"אני שומע המון איומים על בעיות למיעוטים, מציע להפסיק להפחיד את הציבור. הליכוד היא תנועה ממלכתית, לאומית, דמוקרטית, ידענו ונדע לשמור על זכויות המיעוטים. צריך להרגיע את הציבור", ציין ח"כ ברקת.

ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנוסף, ח"כ אלי כהן התראיין בתכניתו של גדי נס ברדיו צפון ואמר: "אני בטוח שיהיה לי תפקיד כלכלי משמעותי, צריך מישהו עם רקע, אני חושב שעם שיתוף פעולה נוכל באמת לעשות הרבה יותר טוב".

כשנשאל על ההתעניינות של ברקת וסמוטריץ' בתיק, טען: "אני חושב שבסופו של דבר יבנה הפאזל שכל אחד יוכל לממש את עצמו, אנשים ראויים, אנשים טובים. אני בטוח שבעוד שלושה שבועות תראה עשן לבן ותקום ממשלה".