לאור המפלה בבחירות: ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) התראיין בתוכניתו של אראל סג"ל וביקר את מפלגות הגוש. מנגד, במפלגת העבודה תקפו בחריפות את יו"ר יש עתיד וראש הממשלה יאיר לפיד וביקרו אותו על התנהלותו כראש הגוש. בהמשך היום צפוי לפיד להתייחס לתוצאות הבחירות.

יאיר גולן במתקפה על זהבה גלאון: "מי שמוביל - צריך לקחת אחריות"
הסוקר של 'יש עתיד': הזהרתי את לפיד שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה

"לפיד התעלם מכל האזהרות שקיבל, גם אלו של יועץ הסקרים שלו שהתריע על הסכנה הגדולה בקמפיין 'המפלגה הגדולה' - למרות הכל, לפיד המשיך לנהוג בחוסר אחריות, ואולי אף בנקמנות", אמרו גורמים בעבודה, "במפלגת המנהיג היחיד לפיד, אנשיו מפחדים לומר את האמת, ונצמדים לדפי מסרים שקריים כדי לחפות על הנזק שלפיד גרם למחנה השינוי. מפלגת העבודה תמשיך לפעול באחריות לטובת מחנה התקווה והשינוי גם מהאופוזיציה".

יאיר לפיד (צילום: REUTERS/Nir Elias)
יאיר לפיד (צילום: REUTERS/Nir Elias)

כאמור, הדברים נאמרו לאחר הריאיון של ח"כ בליאק מיש עתיד בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM. בריאיון התייחס חבר הכנסת למפלת הגוש בבחירות בראשות יו"ר מפלגתו לאחר שמרצ לא עברה את אחוז החסימה.

"זה לא סוד שעשינו הכל כדי שמרצ והעבודה יתאחדו", אמר ח"כ בליאק בפתח דבריו, "מיכאלי לקחה פוזיציה אחרת. אנחנו מכירים בזה שיש סטייה בסטטיסטיקה, ולכן העברנו מסר לכל הפעילים שלנו, שאם הם פוגשים מצביעי מרצ, לא שכנענו אותם להצביע יש עתיד. ההוראה שלנו הייתה מאוד ברורה. לקחנו בחשבון את הסטייה וניסינו לא לפגוע בהם. בתוך המנדטים שמרצ קיבלה יש מנדט אחד לפחות שלנו של אנשים שהצביעו בצורה אסטרטגית". 

"הצלחנו לשכנע 850 אלף איש להצביע ליש עתיד", הוסיף, "אם היינו משכנעים עוד 200 אלף איש היינו במקום אחר. האתגר הגדול שלנו בשנים הקרובות הוא לצאת מהמשחק הגושי, הוא יפרק את החברה הישראלית, זה מפרק אותנו מבפנים ואנחנו חייבים לצאת מזה. אני רוצה לרכוש יכולת לדבר עם כולם, זה האתגר שלנו. לא יהיה לנו הפעם גוש כי השותפים שלנו בחרו אחרת, אנו מכירים את המושג לשרת את העם באופוזיציה, אנחנו לא כאלה, נתמוך בהחלטות הטובות של הממשלה ובכל מה שמסוכן אנחנו נילחם". 

לאחר מכן התייחס חבר הכנסת מיש עתיד למפלגת בל"ד והאם הייתה חלק מתכנון להקמת ממשלה, והשיב כי "מעולם לא. לא ביקשנו לפסול את בל"ד כי לא ראינו שקרה משהו חדש מאז הפסיקה האחרונה של בג"צ. הליכוד ברחו מכל עניין הפסילה. היינו בחברה הערבית עם כל הפעילים שלנו באופן מאוד משמעותי, גם כדי לעודד את ההצבעה. אנחנו מאוד שמחים שבל"ד לא עברה כי הכנסת תהיה טובה יותר ככה. לא עזרנו לבל"ד, זה קשקוש מקושקש". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM