מסתמן כי שיחת הטלפון בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לבין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו תתקיים מחר, כך דיווח הערב (ראשון) העיתונאי ברק רביד. אם תתקיים, השיחה תיערך שישה ימים לאחר הבחירות לכנסת ה-25, כאשר נתניהו כבר שוחח עם לא מעט מנהיגים אחרים בעולם.

בנימין נתניהו מברך את ג'ו ביידן ואת סגניתו קמלה האריס. צילום: רועי אברהם, לע"מ

מוקדם יותר היום, נשיא צרפת עמנואל מקרון התקשר ליו"ר הליכוד המיועד בנימין נתניהו. בשיחה בין שני המנהיגים, הנשיא מקרון בירך את נתניהו על ניצחונו בבחירות והזמין אותו לביקור בזמן הקרוב בפריז. נתניהו נעתר להזמנה ושני המנהיגים סיכמו על המשך חיזוק היחסים בין המדינות ודיון באתגרים האזוריים ובראשם איראן.

נתניהו עדכן ביום שישי כי הוא שוחח עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס, ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי, ראש ממשלת רומניה ניקולאיה צ'וקה וקנצלר אוסטריה קרל ניהאמר. "הם בירכו אותי על הניצחון בבחירות. יחד נביא את היחסים בינינו לשיאים חדשים!", צייץ.

בארה"ב מרבית הברכות הגיעו עד כה מהצד הרפובליקני של המפה. "ברוך שובך, נתניהו - היית חסר!", צייץ מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו, בעוד הסנאטור ריק סקוט אמר לגבי נתניהו: "מנהיג חזק וחבר אמיתי של אמריקה. איזה יום נפלא עבור ישראל וארה"ב". חבר בית הנבחרים רוני ג'קסון שלח: "ברכות בגודל של טקסס".

עם זאת, שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס שוחח עם נתניהו מיד לאחר שנודעו התוצאות הסופיות של הבחירות ביום חמישי. "שיחה טובה כעת עם בנימין נתניהו", אמר. "בירכתי אותו על ניצחונו ואמרתי לו שאני מצפה לעבוד יחד כדי לשמור על הברית שאינה ניתנת לפירוק".