נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התקשר הערב (שני) לברך את בנימין נתניהו על ניצחונו בבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר. השיחה ארכה כשמונה דקות, ומדובר בפעם הראשונה שהשניים משוחחים מאז ניצחון גוש הימין בבחירות, זאת אחרי שנתניהו כבר החל את המגעים הקואליציונים עם ראשי הגוש, בניסיון להקמת הממשלה.

לאחר השיחה עם ביידן, נתניהו שוחח גם עם נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי.  נתניהו הודה לו על הברכות וחזר על דבריו במערכת הבחירות, שלאחר שיכנס לתפקידו הוא יבחן בכובד ראש את סוגיית אוקראינה. זלנסקי אמר לאחר השיחה כי ישראל ואוקראינה מתמודדות עם איומים דומים והקשרים ביניהן יכולים להיות חזקים.

לראשונה צולמו יחדיו: הסתיימה פגישת נתניהו ובן גביר
מרכיבים קואליציה‎‎: סמוטריץ' דורש תיק בכיר, קרבות קשים על האוצר והדתות  

במהלך השיחה, אמר ביידן לנתניהו: ״אנחנו אחים, נעשה היסטוריה ביחד. המחוייבות שלי לישראל היא בלתי ניתנת לערעור. ברכות חבר, ודרישת שלום חמה לשרה״.

נתניהו בהצבעה לכנסת ה-25, דוברות הליכוד

נתניהו עצמו פנה לנשיא האמריקאי: ״נביא עוד הסכמי שלום היסטוריים, זה בהישג יד. המחוייבות שלי לברית בינינו וליחסים בינינו חזקה מתמיד. דרישת שלום חמה לרעייתך ג׳יל״.

נתניהו במהלך השיחה עם ביידן (צילום: ללא קרדיט)
נתניהו במהלך השיחה עם ביידן (צילום: ללא קרדיט)

בנוסף לנשיא האמריקאי, עד כה התקשרו לברך את נתניהו, בין היתר נשיא אוקראינה זלנסקי, נשיא צרפת מקרון, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי.