המגעים להקמת ממשלה נמשכים ובמקביל לשיחות בין נתניהו לראשי המפלגות בגוש, הנשיא הרצוג פנה לבני גנץ ויאיר לפיד בבקשה להצטרף לממשלת אחדות, כך דווח היום (שלישי) בחדשות 12. 

גנץ מבהיר: "לא אשב עם נתניהו, גמרתי את הקרדיט הפוליטי שיכולתי לתת לו"
יחברו לגוש השינוי אחרי הבחירות? בכיר ביהדות התורה מעריך  

בסביבת לפיד ובמחנה ההממלכתי הכחישו את הדיווחים, ובהמשך גם בבית הנשיא. "בניגוד לדיווח, נשיא המדינה לא פנה ולא ביקש מראשי המפלגות להצטרף לממשלה כזו או אחרת. יודגש כי הליך ההתייעצויות בבית הנשיא יחל רק מחר ולאחריו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה", נמסר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כזכור, לפיד הבהיר בטקס האזכרה הממלכתי ללאה ויצחק רבין ז"ל כי "אין תסריט ואין מצב שבו ניכנס לממשלה החדשה. נילחם מהאופוזיציה על השקפת עולמנו ועל הערכים של ציבור ענק שבחר בנו". גנץ אמר דבר דומים לאחר פרסום תוצאות האמת: "אנו מכבדים את החלטת הבוחרים, ולאחר הרכבת הממשלה, נשרת כאופוזיציה אחראית וממלכתית תוך שאנו ממשיכים לבנות את המחנה הממלכתי כאלטרנטיבה שלטונית".

אולם בסקר שנערך מטעם היועץ האסטרטגי רוני רימון, מצא כי 71.8% ממצביעי גוש המרכז-שמאל מעדיפים שבנימין נתניהו יקים ממשלה לא עם שותפיו לגוש הימין אלא עם יאיר לפיד ובני גנץ. לעומתם, 81.3% מתוך מצביעי גוש הימין מעדיפים שנתניהו יקים ממשלת ימין עם שותפיו מגוש הימין.

סך הכל דעתו הממוצעת של העם חלוקה: 41.4% מעדיפים ממשלה עם נתניהו, לפיד וגנץ ואילו 44.2% מעדיפים ממשלת ימין – הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה. כמו כן, נמצא כי גברים תומכים יותר מנשים בהקמת ממשלת ימין (48.3% מול 40.4%), ונשים מעדיפות יותר מגברים הקמת ממשלת נתניהו-לפיד-גנץ (43.1% מול 39.6%).