אחרי הסערה שפרצה בעולם הערבי: נשיא המדינה יצחק הרצוג, שייצג את ישראל בוועידת האקלים שנערכה אמש בשארם א- שייח', הצליח לעורר סערה לאחר שתועד משוחח עם ראש ממשלת תוניסיה ואף מתבדח עימה בשולי ועידת האקלים. כעת, בבית הנשיא מבהירים מה באמת קרה בתיעוד שעורר סערה.

ראש ממשלת טוניסיה שוחחה עם הנשיא הרצוג ועוררה את זעם העולם הערבי
"לא אניח לנושא": הרצוג נכנס לוואקום הממשלתי בנושא משבר האקלים

הרצוג וראש ממשלת תוניסיה מתבדחים בשולי ועידת האקלים בסיני (צילום: רשתות ערביות)

מבית הנשיא נמסר: במסגרת צילום תמונת המנהיגים המשותפת שהתקיימה אתמול בועידת האקלים במצרים, COP-27, פנה נשיא המדינה אל המנהיגים שעמדו לצידו והציג עצמו בנימוס כמקובל. ביחס לראש ממשלת תוניסיה וראש ממשלת לבנון שעמדו בקרבתו, משהציגו עצמם זה לזה, הובן בין המנהיגים כי לא יוכלו לשוחח. בכך מסתכם השיח בין שלושת המנהיגים.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מסר: ״משבר האקלים מאיים על עצם קיומו של העתיד שאנו מבקשים עבור ילדינו. הוא מתעלה מעל פוליטיקה ותחומים גיאוגרפיים, עלינו גם להתעלות מעליהם. אני מבקש לפנות לכל האומות בCOP27 ובמיוחד לשכנינו, הקרובים כרחוקים: מצב חירום זה דורש מאיתנו לשלב כוחות. הבה נמנף שותפויות אזוריות נחוצות, לצורך יצירת מסלול אל עבר הכללה, יציבות ושגשוג, על מנת ליצור את המזרח התיכון המתחדש, המשותף. הבה נציל את העולם שאלוקים נתן לנו, שהרי כולנו- בצלמו נבראנו".