יו"ר הבית היהודי, שרת הפנים איילת שקד התראיינה הערב (רביעי) בערוץ 13, בצל התבוסה בבחירות האחרונות, ואמרה כי הצטרפותה לממשלת השינוי, עליה שילמה מחיר פוליטי, הייתה החלטה שקיבלה משום שחשבה באותה העת שזה הדבר הנכון לעשות.

שקד: "לא חושבת שאחזור לשתף פעולה עם בנט בעתיד"

"באותה נקודת זמן האלטרנטיבה הייתה או להקים את הממשלה הזו, שידעתי שאשלם עליה מחיר פוליטי כבד, או ללכת לבחירות נוספות. היום אנשים לא מבינים, אבל אחרי שנתניהו ארבע פעמים לא הצליח להקים ממשלה, וזה גם לאחר שהוא הכשיר את רע"מ לישיבה בממשלה, באותה נקודת זמן לקחתי החלטה לגבי מה שנכון למדינה, ידעתי שזה לרעתי הפוליטית. ההתנצלות שלי, שהגיעה לאחר מכן, הייתה על הפרת ההבטחות, אנחנו כנבחרי ציבור צריכים להשתדל שלא להפר את הבטחותינו. כלקח, הייתה לנו התחייבות אחת, ללכת עם גוש הימין". 

לשאלה איפה נכשלה, השיבה שקד ש"לא הצלחנו לעבור את אחוז החסימה, נלחמנו כחלק ממחנה הימין, בסוף הציבור בחר את המפלגות שהיו באופוזיציה. היינו עקביים, גם עם יועז הנדל אמרנו שהדבר הנכון זו ממשלת אחדות, אבל המחלוקת הייתה בינינו שאם אין ממשלת אחדות צריך להקים ממשלת ימין צרה, על זה היה הפיצול. עכשיו קמה הממשלה הזו, אני שמחה ומקווה שהיא תעשה דברים טובים".

שרת הפנים הוסיפה כי למרות שידעה על מצב מפלגתה בסקרים, החליטה לרוץ עד הסוף: "רצתי עד הסוף כי זה מסר, שאם אני נלחמת עד הסוף אז אני נלחמת עד הסוף. קיבלתי אלפי הודעות לפני ואחרי מערכת הבחירות, כמה אנשים שמחים שהם שמו ב' בקלפי. התוצאה היא מרגשת, 55 אלף איש ששמו את הפתק בקלפי, כאשר הם ידעו שבסיכוי גבוה לא נעבור את אחוז החסימה".

שקד ציינה כי בגוש הימין עודדו אותה להמשיך ולהתמודד: "נתניהו הבין שזה טוב לגוש, והם אמרו שמבחינה גושית זה טוב, כך שאם אנו רוצים לרוץ אנו מקבלים את ברכתם, דיברנו על זה עם יריב לוין. כמה ימים לפני הבחירות הם הבינו שזה נכון, עד אז הם ניהלו נגדנו קמפיין שנפרוש". 

בנוסף, הכחישה שרת הפנים כי היה אירוע שבו אמרו לה מטעם הליכוד שאם היא תתמיד בריצה בבחירות היא תקבל משהו בתמורה: "לא ביקשתי כלום, ולא קיבלתי כלום. לא היה דבר כזה". 

שקד התייחסה לרה"מ לשעבר, נפתלי בנט, ושותפה הפוליטי הוותיק: "יש כמה בחירות שאני חושבת שהוא עשה שהן לא היו נכונות. אנחנו מסתכלים על הדברים אחרת, אני יצאתי ונכנסתי אותו בן אדם, והוא (בנט) מעיד על עצמו שהוא נכנס ויצא בן אדם שונה, אני לא חושבת שמדובר בטרנספורמציה אידיאולוגית, הוא שייך לגוש ימין, אני לא חושבת שהוא השתנה אידיאולוגית, בראייה הפוליטית אנחנו רואים את הדברים שונה". 

לסיום, הדגישה כי בדיעבד הייתה מעדיפה ש"לא לעזוב את הבית היהודי, לא להקים את הימין החדש, בסיבוב הראשון, זו הייתה טעות פוליטית, ייצגנו ציבור גדול", אך ציינה ש"אני עשיתי שני תפקידים מאוד בכירים, שרת משפטים ושרת פנים, אין עוד אישה חוץ מציפי לבני שהייתה בתפקידים בכירים כמוני, הייתי שש שנים בקבינט המדיני ביטחוני, אולי גולדה גם הייתה חוץ ממני ומלבני, צריך לבדוק. היו לי הישגים מרשימים, אני לא נכנסת להשוואה הזו עם בנט של איך התחלנו ואיפה אנחנו היום, עשיתי קריירה מרשימה, דברים חשובים, מבחינתי אני רואה את זה כפסק זמן, אני עוד אשוב, יש לי הרבה מה לתרום. אני יוצאת למגזר הפרטי, יכול להיות שאשלב מגזר פרטי וציבורי, זה פסק זמן מהחיים הפוליטיים לכמה שנים, לא יזיק לי להיות עם המשפחה, להוריד הילוך".