סוף שבוע סוער עבר על שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, לאחר שצפה בהחלטה לאשר את הצעת הפלסטינים שמטרתה לקרוא לקבלת חוות דעת דחופה של בית הדין הבינלאומי בהאג באשר למשמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי. בתגובה, תקף הבוקר (ראשון) ארדן את הדברים ב-103FM, וטען כי "השקרים והצביעות של הפלשתינים לא יודעים גבול".

בפתח דבריו אמר השגריר הישראלי כי משמעות האירוע עדיין לא ברורה, אבל בהחלט יכולות להיות השלכות מדיניות וכלכליות לא פשוטות לישראל, וזו הייתה הכוונה של הפלסטינים - שבית הדין יקבע באופן פסקני שהנוכחות של ישראל ביו"ש הפכה להיות לא חוקית, באופן כזה שמדינות צריכות לבחון צעדים פנימיים כלפי ההשלכות של הנוכחות הזאת. כל מדינה ואיך שזה יתורגם בתוכה, בהליכים המשפטיים והציבוריים. מוקדם להרים ידיים - העובדה כבר הצלחנו לשכנע כמעט 50 מדינות יותר מאשר בעבר או להתנגד או להימנע". 

עם זאת, ארדן הבהיר: "ישראל לא יכולה לשתף פעולה עם ההליך הזה, כי היא תיתן לו לגיטימציה אם היא תשתתף בו. לכן, אני מאמין שכן אפשר להשפיע ולהעביר את המסר". עוד הוא הוסיף: "הקמפיין של הפלסטינים החל כשבנט היה ראש ממשלה. ההחלטה היא של אבו מאזן, שכבר שנים רבות פועל במישור החד צדדי, ולא משנה האם יש תוכנית שלום של טראמפ או קלינטון - הוא דוחה אותה פעם אחר פעם. זה לא עניין של ממשלה כזאת או אחרת. אין פה קשר לממשלה הנכנסת או לממשלה היוצאת". 

על תגובת האו"ם לתוצאות הבחירות, אמר: "הקהילה הבינלאומית מבינה היטב שיש בישראל תהליך דמוקרטי שצריך לכבד אותו, מוקדם מדי כדי לקבוע כיוונים להמשך". 

לסיום, השגריר התייחס לגעגועיו לפוליטיקה המקומית כאן בארץ: "אני עוקב כל הזמן אחרי ההתרחשויות. עם זאת, אני שלם לגמרי עם ההחלטה שלי, כי השאיפה שלי הייתה באמת להילחם על צדקתנו ושמנו הטוב בזירה הבינלאומית וזה מה שאני עושה בשנתיים האחרונות. אני גם שמח שאני צובר כאן גם הרבה מאוד ידע וניסיון חשובים - ויום עוד יבוא, יש תמיד זמן לחזור לפוליטיקה, אי אפשר לתכנן את הדברים מראש. אני עדיין שלם עם החלטתי, גם אחרי שראיתי את תוצאות הבחירות". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm