כוחות הביטחון בגיאורגיה חשפו וסיכלו לאחרונה ניסיון של משמרות המהפכה של איראן בשיתוף גורמי כוח קדס, לבצע פיגוע טרור בטביליסי כנגד אזרח ישראלי המתגורר במדינה, איציק משה, אשר פועל רבות לקידום הקשר בין ישראל לגאורגיה ולמדינות נוספות.

גורם ביטחוני בכיר הדגיש הערב (שלישי) כי לא מדובר בחשיפה ראשונה של ניסיון להוציא פיגוע טרור על אדמת גאורגיה בהכוונה איראנית, שכן מוכר שימוש בגורמים איראנים רשמיים ולא רשמיים כדי לקדם מספר ניסיונות פיגוע לאורך 2021 ו-2022. עוד ציין הגורם כי איציק משה כבר היה בעבר יעד לפגיעה של כח קדס וארגון המודיעין של משמרות המהפכה.

כאמור, משמרות המהפכה קידמו את כוונות הפיגוע באמצעות מספר צוותים בשטח ממדינות שונות, כאשר צוות מחסלים פקיסטני המזוהים עם ארגון אלקאעדה, הגיעו לטביליסי, אספו מודיעין נרחב על היעד להתנקשות והגיעו לרמת מוכנות גבוהה לביצוע.

בתוך כך, אחד המחסלים נעצר בשבוע שעבר על רקע התנהלות חשודה בשטח על ידי כוחות הביטחון הגאורגים. ברשותו נתפסו אמל"ח וממצאים מפלילים נוספים. בנוסף, אותרה חוליה של שני פעילים בעלי אזרחות כפולה גאורגית-איראנית אשר היו אמונים על העברת האמל"ח לצוות המבצע.

טביליסי, גיאורגיה (צילום: רויטרס)
טביליסי, גיאורגיה (צילום: רויטרס)

החוליה הופעלה החל משנת 2011 ע"י אזרח איראני בשם מחמד רצ'א עבאדי ערבלו, שהינו מופעל ותיק של כוח קדס אשר פעל בעבר בתוך גאורגיה. הנדון הינו מופעל ע"י עלי פיצ'י-פ'ור, פעיל כוח קדס אשר מקדם פעילות טרור בזירות רבות בעולם. הודות לפעילות כוחות הביטחון הגאורגים כלל המעורבים בגאורגיה נעצרו והובאו לחקירה. נכון להיום, ממשיכה חקירה אודות מעורבים נוספים מחוץ לגאורגיה.

במקביל למאמצים שאיראן משקיעה בניסיון להרחיק את טביעת האצבע שלה מפעולת הטרור, השימוש שנעשה באיראנים להעברות האמל"ח ממחיש את המאמץ מצידה להשפיע על הפעילות בשטח, שלב אחר שלב – מהנחייה להשיל את הפעילות, דרך תכנון והכוונה, ועד מימושה בפועל בשטח. 

הגורם הביטחוני הדגיש כי איראן ממשיכה לקדם פעילות טרור ברחבי העולם, טרור מדינתי, באמצעות זרועות הביצוע של המשטר – משמרות המהפכה. לדבריו, "איראן תשלם מחיר כבד בזירה הבינלאומית בגין פעילותה זו, ועדכנית נשקלים צעדים שונים – משפטיים, כלכליים ומדינתיים כנגד איראן ושלוחיה ברחבי העולם. כך, בין היתר, שוקלים גורמים רשמיים באיחוד האירופי להכריז על משה"מ כארגון טרור".

עוד הבהיר הגורם כי לאחר חשיפת הפרשה בגאורגיה על ידי כוחות הביטחון הגאורגיים התקיים שיתוף פעולה מודיעיני עם גורמים בקהילת המודיעין הישראלית. לצד זאת, גורם במל"ל ציין כי אין שינוי באזהרת המסע לגאורגיה.