על רקע האכזבה בגוש הנגדי לנתניהו בעקבות תוצאות הבחירות, חבר הכנסת רם בן ברק הצהיר בשבוע שעבר על כוונתו להתמודד על ראשות מפלגת "יש עתיד" מול ראש הממשלה יאיר לפיד. זאת, כאשר ההתמודדות תהיה לקראת הבחירות הבאות. על כך, יו"ר ועדת חוץ וביטחון שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס לתגובה של לפיד להתבטאותו. כמו כן, שוחח גם על מינוי אפשרי של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לשר הביטחון, וחבר הכנסת איתמר בן גביר לשר ביטחון הפנים.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חבר הכנסת בן ברק התייחס להצהרה, כי ברצונו להתמודד על ראשות "יש עתיד" ואמר כי "לא הודעתי, נשאלתי, אמרתי שכשיהיו פריימריז אני אתמודד, הפריימריז יהיו בעוד שלוש שנים וקצת. לפיד נבחר בדצמבר לארבע שנים, זאת אומרת שיש לנו למעלה משלוש שנים עד לפריימריז. אמרתי שכשיהיה אני אתמודד כי אני חושב שלא יהיה מועמד אחד ויחיד".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון נשאל האם קיבל מראש הממשלה "שיחת נזיפה" והשיב כי "ממש לא. הדבר היחידי שלפיד אמר לי 'העיתוי היה לא טוב', ובזה הוא צודק. אני אדם, כששואלים אותי שאלה אני עונה בישירות. אני לרגע לא חושב שיש לי בעיה עם מעמדו של לפיד, אני חושב שהשנה וחצי האחרונה הוכיחו לכל עם ישראל שמדובר כאן במנהיג ראוי. כמעט שני מיליון אנשים רצו שהוא יהיה ראש ממשלה, הוא נלחם בטרור כמו שלא נלחמו לפניו. העניין הוא שהחלטנו ביש עתיד שאנחנו הולכים לפריימריז על ראשות המפלגה, ומן הסתם צריך גם להתמודד אחרת זה מרוקן את זה מתוכן".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לאחר מכן, התייחס לאפשרות כי יו"ר הציונות הדתית ימונה לשר הביטחון. לדבריו, "אין לו שום ניסיון ביטחוני, אין לו שום ניסיון בניהול מערכות צבא. הוא בעצמו דיי עשה מאמצים להשתמט מהצבא, בסוף עשה שירות מקוצר. דעותיו לגבי הפלסטינים, שר הביטחון במידה מסוימת הוא ראש ממשלת יהודה ושומרון, דעותיו הקיצוניות לגבי מה צריך להיות שם ואיך, בעיניי בעייתי ביותר במשטר דמוקרטי. אני מקווה מאוד שהוא לא יהיה שר הביטחון. נתניהו ההכניס את עצמו לפלונטר, נראה איך הוא יצא ממנו".

בסיום, התייחס למינוי אפשרי של חבר הכנסת בן גביר לשר ביטחון הפנים ולרצונו לשנות את נוהל הפתיחה באש. חבר הכנסת בן ברק אמר כי "קודם כל אני מאחל לו בהצלחה. אני משוכנע שהדרך שהוא מציג, בעצם מה הוא אומר? 'בוא נירה בכל אחד'. אני בוודאי לא חושב שזה הפתרון, זה פתרון שיביא לתופעות יותר חמורות".

"כל הרעיון בניהול הסכסוך שאני נגדו כמובן אבל גם כשאתה מחליט לנהל את הסכסוך, אתה צריך לנהל אותו כך שאתה צריך לשמור על שקט יחסי, לשמור על ביטחון התושבים, תוך כדי שאתה שומר על רוב האוכלוסייה מחוץ למעגל הטרור. אין בעיה של הוראות פתיחה באש, זה הכול סיפורים. חייל שנמצא בסכנה או רואה פיגוע נגד עיניו צריך לירות כדי להרוג, ככה זה היה, ככה זה עכשיו. את הוראות פתיחה באש קובע הרמטכ"ל, ואין שום בעיה עם הוראות הפתיחה באש".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm