המשא ומתן הקואליציוני בין ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, לראשי מפלגות הימין נמשך. אמש, נרשמה התקדמות משמעותית כאשר על פי ההסכמות החדשות בין הליכוד לעוצמה יהודית, תהיה גם הסדרת ההתשייבות הצעירה בתוך 60 יום מכינון הממשלה. בתוך כך, נביל אבו רודיינה, דוברו הרשמי של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, תקף היום (חמישי) את ההסכמות המסתמנות.

רודיינה אמר כי "ההחלטות סותרות את הלגיטימציה והחוק הבינלאומי", והדגיש כי "ההבנות האלו מעמיקות את ההתנחלויות, מובילות לגניבה של עוד קרקעות פלסטיניות ומערערות כל אפשרות להגיע לשלום ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית. ההתנחלויות הישראליות בכל האדמות הפלסטיניות אינן חוקיות, בין אן זה נתניהו או בשלטון אחר".

כאמור,  המפלגות סיכמו על תיקון חוק ההתנתקות על חומש באופן שיאפשר שהיית יהודים בישיבה במקום,  ׳חוק דרומי׳ מורחב על בסיסי צה״ל כדי למנוע את גניבות הנשק מבסיסי הצבא ולהגן על חיילי צה״ל, חוק עונש מינימום על פשיעה חקלאית ו׳פרוטקשן׳, האצת התכנון והביצוע של כבישים עוקפים והרחבת ציר 60, לרבות הגדלת והקדמת התקציבים לצורך הביצוע - פרויקט בהיקף של מיליארד וחצי שקלים וכן קידום מתווה אביתר - הקמת ישיבה בתום הסקר.