לאחר תוצאות הבחירות והטלת המנדט להרכבת הממשלה על ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, נמשכות הפגישות בין צוותי המשא ומתן של הליכוד ומפלגות גוש הימין. על כך, שר החקלאות, עודד פורר, שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM וסיפר על התחושות שלאחר הבחירות. כמו כן, העריך האם הממשלה תחזיק מעמד ארבע שנים, ומה דעתו על התכנית הכלכלית של הממשלה הבאה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בפתח השיחה, אמר פורר: "תוצאות הבחירות אני חושב מאכזבות הרבה מאוד אנשים במדינת ישראל, ובוודאי שציפינו לתוצאות אחרות. זאת הדמוקרטיה". פורר גם התייחס לתוכנית הכלכלית של הקואליציה ואמר כי "מה באמת יעשו עם הכסף? האם הכסף הזה יושקע בפיתוח כלכלי, ובאנשים שיוצאים לעבודה, ומשלמים מיסים? או שהוא יעודד אחרים לא לעבוד לשבת וללמוד בכולל, או במקום אחר, ובעצם מישהו אחרי יצטרך לממן את התענוג הזה?".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"הכיוון, כמו שזה נראה כרגע, הוא סוג של מכירת חיסול. העתיד הכלכלי של מדינת ישראל לא מעניין, גם לא המדיני. מחלקים שלל כמו עוגה, ובסוף זה הכסף של כולנו. אנחנו חוזרים אחורה הרבה מאוד שנים, ולכן אני לא בטוח שזה יחזיק הרבה זמן. המשימה שלנו זה לקצר את יימה של הממשלה הזו", הוסיף.

לאחר מכן, נשאל מדוע לדעתו הממשלה לא תחזיק מעמד, והשיב כי "אני אגיד לך מה יקרה לממשלה הזו יום אחרי שהיא תקום - הם פשוט יתנפצו על גלי המציאות. גלי המציאות הם כאלה שאתה יכול לספר שאתה רוצה לחלק תלושי מזון, אבל צריך לשלם אותם. מדיניות של סבסוד מאשר השקעה ואתה מגלה שהכסף נגמר בקופה וזה יקרה מהר מאוד. אנחנו ראינו ממשלה בבריטניה שעשתה צעדים פופוליסטים - וזה לא יחזיק מעמד כי אין מי שישלם את זה".

שר החקלאות גם נשאל מדוע שמפלגתו, ישראל ביתנו, לא תצטרף לממשלה. לדבריו, "איך באמת נצטרף לממשלה כשכל האג'נדות שלה הפוכות מהאג'נדות שלנו? אנחנו בסוף באנו עם אידיאולוגיה הזו, ואנחנו רוצים ליישם אותה. אין לי שום עניין לשבת בממשלה ולא ליישם את האידיאולוגיה שלנו. לכן, אני גם בטוח שימיה של הממשלה לא יהיו ארוכים מהסיבה הפשוטה - אי אפשר להחזיק את זה".

"הנתונים הכלכלים של ישראל טובים ביחס לעולם. אני משאיר אחריי במשרד החקלאות את צווי המכס של הורדת המכסים שהפעימה הבאה שלהם צריכה להיות בחודשים הקרובים. הממשלה שתיכנס תהיה חייבת להכניס את הורדת החסמים הבירוקרטים שמשפיעים על היבוא", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM