שגריר ארה"ב בישראל תומאס ניידס הגיע היום (חמישי) מלווה בראש מועצת שומרון יוסי דגן לנחם את בני משפחתו של תמיר אביחי ז"ל, שנרצח השבוע בפיגוע הרצחני באריאל

בנותיו של תמיר אביחי שנרצח בפיגוע באריאל: "היה מלא בשמחת חיים"
דובר צה"ל על הפיגוע באריאל: "תוצאה חמורה, האירוע היה צריך להסתיים אחרת"

מדובר בביקור יוצא דופן, זאת לאחר שלפני כמה חודשים התראיין ניידס לאתר 'זמן ישראל' ובמהלכו הבהיר השגריר כי אין בכוונתו לבקר ביהודה ושומרון. בראיון לעיתונאית טל שניידר אמר ניידס כי עבורו לבקר בהתנחלויות זה 'דבר שירגיז אנשים' ולכן הוא לא יעשה זאת. 

במהלך ניחום האבלים אמר השגריר ניידס: "אני מצטער מאוד, אין דבר שאוכל להגיד שיביע את צערי, באתי לכאן כדי להביע הזדהות עם צערכם. אני רוצה להביע את תנחומיי. ביקרתי בבית שתי משפחות הנרצחים האחרות,  ומצאתי לנכון להגיע גם לכאן. רציתי לבוא ולכבד את המשפחה ולהביע תנחומיי. אני חושב שזה מתאים, הולם ומכבד להגיע גם לכאן הלב שלי נשבר עבורכם".

ראש המוצעה אזורית שומרון יוסי דגן אמר לשגריר: "אנחנו מאוד מעריכים את ההגעה שלך לכאן, גם כשאנחנו לא מסכימים על כל הדברים אנחנו יודעים שכולנו פועלים למען אותה מטרה. אני מבקש לומר לך משהו בשם תושבי השומרון, אנחנו כואבים; אנחנו בוכים אבל אנחנו לא שבורים, ולא נשבר. אנחנו נמשיך לבנות את השומרון, אנחנו אנשים מאמינים ואנחנו יודעים שזו הארץ שלנו, ואנחנו נמשיך לבנות אותה ביתר שאת".

זירת הפיגוע (צילום: ישראל TPS)
זירת הפיגוע (צילום: ישראל TPS)

לירון בתו של אביחי ז"ל אמרה לשגריר: "אנחנו לא מפחדים ולא הולכים לשום מקום, אנחנו כאן כדי להישאר ולכן גם קברנו אותו כאן בשומרון ולא במקום שגדל בנתניה - זו האמירה שלנו, אלו החיים שלנו. אנחנו רוצים שכל החלקים במדינת ישראל יהיו בטוחים ולא רק מרכז הארץ". 

נריה אחיו של אביחי ז"ל: "אחי היה איש ענק עם לב ענק, תמיד היה שמח ומשמח אנשים ולא רק אנחנו איבדנו אותו - כל עם ישראל איבד אותו. 
אנחנו רוצים להגיד ולדרוש מממשלת ארהב חקירה של האירוע, תפתחו חקירה כמו שידעתם לפתוח על העיתונאית- תהיו הוגנים ותפתחו גם כאן בחקירה"

כזכור, אירע השבוע פיגוע קשה בשומרון שבמהלכו נרצחו שלושה אנשים, תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי ז"ל. המחבל, שהיה בעל היתר עבודה בישראל, דקר מאבטח באזור התעשיה ברקן ומשם הוא החל במסע הרצח שלו שהמשיך לתחנת הדלק 'טן' הסמוכה ומשם הוא המשיך לכביש 5 עד שהוא חוסל על ידי מספר חיילים שזיהו את האירוע.