ראש שב"כ רונן בר התריע בפגישה עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בשבוע שעבר מפני סכנה של התמוטטות הרשות הפלסטינית ומהידרדרות נוספת במצב הביטחוני בגדה המערבית כתוצאה מכך, כך דווח היום (שישי) בוואלה!, לפי שני מקורות שמעורים בתכני הפגישה.

בדרך להסדרת ההתיישבות הצעירה? הפלסטינים זועמים: "סותר את החוק הבינלאומי"
קרבות הירושה ברשות הפלסטינית מחזקות את ההבנה שאנו עומדים בפני עימות משמעותי | דעה

שב"כ וגורמים נוספים במערכת הביטחון מודאגים מהסלמה במצב הביטחוני בגדה המערבית עם הקמת הממשלה המסתמנת. בכוחות הביטחון מצביעים על הצמיחה של ארגונים כמו "גוב האריות", המורכבים מצעירים שאינם מזוהים עם גוף כלשהו, שאינם זוכרים את האינתיפאדה השנייה והשלכותיה ושיש להם גישה קלה לנשק ולמטרות בגדה המערבית.

תופעה זו יחד עם התפוררות הרשות הפלסטינית ואובדן שליטה שלה על חלקים גדולים מהגדה המערבית, יוצרות סכנה להידרדרות ביטחונית משמעותית בגדה המערבית כמוה לא היתה כשני עשורים. כמו כן, חברי הכנסת איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', שצפויים להיות חברים בכירים בקבינט המדיני-ביטחוני, תומכים בהחרפת היקף הפעילות של צה"ל בגדה, בשינוי הוראות הפתיחה באש ובצעדים נגד הרשות הפלסטינית.

על פי הדיווח, הפגישה בין נתניהו לבר התנהלה באווירה טובה וכללה תדרוך מקיף על תמונת המצב בגדה המערבית, ברצועת עזה ובנושאים נוספים שתחת סמכותו של השב"כ כגון איומי טרור מצידה של איראן. נושא נוסף שעלה בפגישה נגע לסידורי האבטחה על נתניהו ובני משפחתו וכן באבטחת ביתו ברחוב עזה בירושלים, בו הוא יתגורר כל עוד נמשכים השיפוצים במעון הרשמי ברחוב בלפור.