צעד היסטורי:  הפרלמנט האזרבייג'ני קיבל היום (שישי) החלטה היסטורית על פתיחת שגרירות אזרבייג'ן בישראל. השגרירות, שצפויה להיפתח בהתל אביב, תהיה השגרירות הראשונה בישראל של מדינה מוסלמית שבה הרוב והשלטון הם שיעים. 

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "אני מברך על החלטת הפרלמנט של אזרבייג'ן לפתוח שגרירות בישראל. אזרבייג'ן היא שותפה חשובה של ישראל ובית לאחת הקהילות היהודיות הגדולות בעולם המוסלמי". 

"ההחלטה לפתוח שגרירות משקפת את עומק היחסים בין המדינות. מהלך זה הוא פרי מאמצי ממשלת ישראל לבנות גשרים מדיניים איתנים עם העולם המוסלמי. אני רוצה להודות לנשיא אילהאם עלייב ולברך את העם האזרי שיזכה להיות מיוצג לראשונה כעת במדינת ישראל".

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך על החלטת הפרלמנט של אזרבייג'ן לפתוח שגרירות בישראל. בחודש שעבר ביקרתי במדינה ונפגשתי עם הנשיא מר אלהאם אלייב, עם שר ההגנה הגנרל זאקיר חסאנו ועם ראש מערך הגבולות, הגנרל אלצ׳ין גולייב. בפגישות דנו בשורה של נושאים מדיניים וביטחוניים.

הוא הוסיף: "הצעד החשוב של פתיחת השגרירות ממחיש את עומק היחסים בין ישראל לאזרבייג׳ן ואת הצורך להמשיך ולהעמיק אותם לטובת יציבות ושגשוג האזור כולו ומול האתגרים השונים".