חבר הכנסת הטרי בועז ביסמוט התארח היום (שבת) בשבתרבות בכפר יונה, והתייחס למשבר במגעים הקואליציונים להקמת הממשלה: "תיק הביטחון צריך להישאר בידי הליכוד. אני מצטער על כך שעדיין לא הקמנו ממשלה. לא ייתכן ששותפים שמכירים היטב אחד את השני לא מסיימים את המו"מ בצורה הרבה יותר מהירה".

הרב הראשי לישראל קרא לחוקק את פסקת ההתגברות: "אין כזה דבר שבג"צ קובע"
"צריכה להיות חרב על צווארו של בית המשפט": משפטן בכיר קורא ליישם את פסקת ההתגברות  

בתוך כך, יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, ביטל נסיעה מתוכננת לניו יורק לכנס השלוחים של חב״ד, זאת בניסיון למצות את המו״מ הקואליציוני עם נתניהו. פנייה הוגשה מטעמו לליכוד, לקיום מרתון דיונים רצוף יחד עם שאר מפלגות הגוש, במטרה להקים ממשלה בהקדם.

הוא ביקש לסתור את הגישה לפיה הרשות השופטת הינה "קדושה", לדבריו: "הייתה לנו נטייה בשנים האחרונות, גם באולפן וחבריי בתקשורת, שלמדו שהרשות השופטת היא קדושה ומקודשת, רשות מבצעת שהיה מותר לקטול אותה עד הסוף כשנתניהו היה בשלטון ורשות מחוקקת שאנחנו מורידים אותה, בזמן שהיא המחוקקת".

ביסמוט על הרשות השופטת. באדיבות דוברות עיריית כפר יונה

עוד הוא הוסיף בנושא כי "צריכים למצוא את האיזון בין השלוש. למי יש את המילה האחרונה? אני חושב שלציבור. אנחנו נעשה את זה בתבונה, החלטות לא יתקבלו כאן בשלוף. פסקת התגברות תהיה. איך תהיה? אני באמת עדיין לא יודע. אם היום אתה רואה את רמת שביעות הרצון והאמינות של הציבור במערכת אכיפת חוק, רק רבע, 25%, כאן הבעיה, את זה צריך לתקן".

ביסמוט התייחס לחשש שקיים אצל חלקים בציבור לקראת הקמת הממשלה המיועדת: "העם אמר את דברו. אתם באתם להפחיד, אני באתי להרגיע. הליכוד תנועה ליברלית. לא רק שאף אחד לא ייפגע, אנחנו נפעל לקדם את כולם".

"אמנם נבחרנו מטעם מצביעי ימין, אבל נשרת את כלל הציבור הישראלי. תסתכלו עליי, שבת, הגעתי עם האוטו ולא הייתי בבית כנסת, שבוע אחרי בחירות. האמן לי שהייתי מעדיף להיות בבית כנסת עם אשתי והילדים", ציין והוסיף: "פנינו לא כדי לשנות דברים, הסטטוס קוו לא ייפגע. סטטוס קוו לא רק בנושא של חרדים, זה גם להגן על הציבור החילוני. סטטוס קוו לא התחיל עם הימין, זה התחיל עם בן גוריון".

ביסמוט על החשש בחלקים מהציבור. באדיבות דוברות עיריית כפר יונה