הציונות הדתית ויהדות התורה ביקשו לעגן בחוק הפרדה מגדרית, יאיר לפיד וחברי כנסת נוספים תקפו את היוזמה, ולפיד טען כי זו "חקיקה נוסח איראן", כך דווח ב"ישראל היום". בן כספית ואריה אלדד שוחחו על כך היום (ראשון) עם חבר הכנסת הרב גלעד קריב ברדיו 103FM, שהציג את משנתו בנושא.

"אני דיי מתפלא על כהנא", אמר חבר הכנסת. "כל מי שמכיר את המציאות בישראל יודע שבכל שבוע מתקיימים עשרות מופעי תרבות בהפרדה מגדרית וחלק גדול מהם מקבל מימון מהקופה הציבורית. כבר היום החוק מאפשר לקיים אירועים בהפרדה כאשר יש קשר ענייני בין ההפרדה למהות השירות. אף אחד לא ניסה לבטל את חופי הים הנפרדים, אף אחד לא חושב שצריך לכפות רחבה מעורבת.

הוא המשיך: "אנחנו נמצאים בקרב על מקומן של נשים במרחב הציבורי. ופה הטעות של ידיד כהנא - לא מדובר על ההופעה בהפרדה, מדובר על סדר יום הרבה יותר מרחיק שמקודם על ידי מפלגות שבחלקן אוסרות על נשים להתמודד במסגרתן".

"זה הרבה יותר ממדרון חלקלק", הוא טען. "אפשר לחשוב שבישראל אין היום לימודים אקדמיים בהפרדה, שבג"ץ לא אפשר את זה. בג"ץ פשוט דרש שיהיו קריטריונים שיבטיחו, למשל, שמרצות לא תינזקנה כתוצאה מההפרדה הזו. היום בישראל יש אלפי תלמידים חרדים שלומדים בהפרדה. בדיוק כמו שיש אינספור מופעי תרבות בהפרדה. כל הרצון לשנות את החקיקה הוא כדי להחזיר אותנו לימים בהם היו קווי מהדרין שנשים נדחקו מהמרחב הציבורי. היו אפילו תורים נפרדים בקופות חולים".

קריב הסביר: "כמו בעניינים אחרים של דת או מדינה - אין פה מצב שבו הציבור החרדי נדחק לאחור בשנים האחרונות, להפך. יש התחשבות מאוד גדולה בצרכים של הציבור החרדי. יש התחשבות אדירה, אבל הפוליטיקה החרדית אף פעם לא יודעת שובע. גם במצב של החוק היום אפשר לקיים אירועי תרבות בעלי צביון דתי, גם אם הם בהפרדה. זה עולה בקנה אחד עם החוק".

הוא הסביר: "אני לא אומר שלא צריך לחשוב על גבולות הגזרה, שהמציאות לא צריכה להתאים את עצמה גם למגמות חרדיות. היום יש משפחות חרדיות שיותר צורכות תרבות, אז אנחנו צריכים לבדוק את הדברים, אבל אין צורך לשנות את החקיקה. הם לא מתעניינים בעניין של ההופעה המעורבת כי הדברים האלה כבר קיימים בכל הארץ, הם רוצים הרבה יותר". 

"הדבר העצוב בכל העניין הזה שלא משנה החלטת בית המשפט, החבורה הזו תכפיש את השופטים, תצא נגדם באופן אישי. כל מי שמכיר את מה שקרה עם אותה פרשת קריאת דיבה נגד יאיר נתניהו יודע על הדרך בה הוא זלזל במערכת המשפט, ועכשיו, אחרי 3 שנים שהוא מפגין זלזול במערכת, יש את הגל נגד שני שופטים שמזוהים עם הצד הכי שמרני ואפשר להגיד ימני של בית המשפט העליון. זה מה שקורה גם עם סיפור הקלון של דרעי. עכשיו, אחרי שהיה ברור שחותמים על עסקת טיעון, דרעי מתפטר מהכנסת, וכאשר תהיה סיטואציה בעניין הקלון, פתאום מתחילים לתקוף את בית המשפט והיועמ"שית.

הוא התייחס לגנץ ולפיד בבחירות האחרונות, וסיכם: "כולנו אשמים. גוש השינוי לא נערך נכון לבחירות. כל המלגות צריכות טיפה לסגת לאחור כדי לבנות אופוזיציה משמעותית. המחנה הממלכתי הלך בנפרד וסגר סיכום עם יואב קיש על חלוקת הוועדות הזמניות - וזה בעיניי פאול. אין לנו ברירה אלא לעבוד בצורה מאוחדת ויעילה, אחרת הקואליציה המסתמנת תטרוף אותנו וחלק מהערכים של הדמוקרטיה הישראלית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm