גורמים בעוצמה יהודית מסרו אמש כי הופסקו שיחות המשא ומתן בין המפלגה לליכוד, וזאת לאחר שבמפלגתו של נתניהו הבהירו כי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לא יועבר לידי המפלגה. בעוצמה יהודית סבורים כי אם ש"ס צפויה לקבל משרדים גדולים כמו האוצר, הדתות והפנים, אין סיבה שהמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לא יועבר לידיהם. אנשי עוצמה יהודית שהגיעו אתמול לפגישת המו"מ טוענים כי הם הופתעו מכך שבליכוד הציבו בפניהם את ההחלטה כעובדה.

תא"ל במיל' ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס למשבר: "אנחנו בעוצמה יהודית עשינו גם מסע בחירות מאוד מרשים, התכוננו למו"מ קואליציוני, הכנו חוברת דרישות וקווי יסוד של 180 סעיפים מאוד ברורים. איתמר היה המבוגר האחראי, יחד עם הצוות המאוד מסור ונחוש שלו. הדברים נשארו במקום שבו הם צריכים להישאר, בלי התלהמות, כשבסופו של דבר באנו ודרשנו את אותם תיקים שמאפשרים לנו לקיים את ההבטחות לציבור".

"תיק הנגב, הגליל והפריפריה החברתית היה לנו מאוד חשוב, הוא סוכם, אני יכול לומר לך, הוא סוכם בצורה מאוד בצרורה כתיק שלנו. . קיבלנו התחייבות שהתיק שלנו ואתמול משהו קרה, אנחנו לא יודעים לומר מה, אבל לפי העדכונים שקיבלתי קרה משהו אתמול שאצלנו לא ממש יודעים להסביר אותו והתיק הזה פתאום פג. 'התיק הזה לא שלכם', וזהו. אני לא מתכוון להסתיר דברים שאפשר לומר לציבור, את זה אנחנו לא יודעים ולכן איתמר והצוות החליטו 'בואו נעצור'. אם ככה זה הולך בואו נעצור ונראה לאן זה הולך. אנחנו מחוייבים לציבור שבחר בנו", טען.

בהמשך, הבהיר ח"כ פוגל כי הם מוכנים לשבת באופוזיציה. "כדי לקיים את מה שהבטחנו לציבור במסע הבחירות הזה ובאמת לכבד את אמון הציבור שקיבלנו, אם המשמעות היא שאנחנו נשב באופוזיציה - נשב באופוזיציה, אני לא נרתע מזה. אנחנו לא רוצים לשבת באופוזיציה, אנחנו רוצים לקיים את ההבטחות שהבטחנו. אם אני לא יוכל לקיים את ההבטחות שהבטחתי לציבור אני לא מתכוון לשבת במקום, אני לא שם בשביל תפקיד - אני שם בשביל לקיים הבטחות. אם אנחנו לא נקבל את התיקים שיאפשרו לנו לקיים את ההבטחות לא נהיה שם. אנחנו התעקשנו על התיק למשרד לביטחון הפנים ומשרד הנגב, הגליל והפריפריה החברתית. כרגע אחד משניהם לא שלנו", אמר.

באשר למינוי האפשרי של יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשר הביטחון, אמר: "אני לא בציונות הדתית. אם את שואלת אותי האם סמוטריץ' יכול להיות שר ביטחון, אני חושב שכן, אני גם רוצה להחליף כמה שיותר מהר את בני גנץ. אבל זו כנראה בעיה שלי. אנחנו ביחד בתור גוש טכני, ממשיכים בתור גוש טכני, לא נזנח את הציונות הדתית".

לסיום, התייחס חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית לתקיפת החיילת בחברון: "אם הייתי תופס אותו אני הוא היה בבית סוהר להרבה זמן. מי שתוקף או פועל בניגוד לחוק צריך להיות מאחורי סורג ובריח ולכמה שיותר זמן".

בתוך כך, בפורום תושבי הנגב והגליל בירכו על הפיצוץ במגעים ומסרו: "תושבי הנגב והגליל שבעו מהבטחות ורוצים לראות מעשים. כולם רבים על תיק הביטחון אך שוכחים שהמאבק על הנגב והגליל הוא המאבק העיקרי שיש היום בישראל. מיליוני אזרחים בנגב והגליל לא רוצים להרגיש יותר אזרחים מופקרים אל מול אתגרי חוסר המשילות. אנו מצפים מחברי עוצמה יהודית לעמוד בהבטחת הבחירות שלהם". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm