הצלחה ראשונה לקואליציה המסתמנת בכנסת: ועדת הכספים הצביעה היום (שני) ברוב של 11 מול שני מתנגדים בעד מינוי ח"כ משה גפני ליו"ר הוועדה. מדובר בהצלחה חשובה לקואליציה המסתמנת לאור הקשיים במו"מ להקמת הממשלה.

בתוך כך, השיחות בין נציגי הליכוד ויהדות התורה צפויות להתחדש הערב כאשר אחד המוקשים האפשריים במו"מ הוא הדרישות של יהדות התורה בתחום החינוך.

במשך שבועיים הסבירו בליכוד לאנשי יהדות התורה כי העיכוב בשיחות נובע מהצורך בהערכה התקציבית לדרישות של יהדות התורה בתחום החינוך. כעת, אחרי שמלאכת ההערכה הושלמה והסכומים המשוערים הועברו מאגף התקציבים לידי צוות המו"מ, בליכוד אומרים כי לפי הערכת האוצר מדובר בדרישות בשווי של מיליארדי ש"ח. 

ועדת הכספים (צילום: מארק ישראל סלם)
ועדת הכספים (צילום: מארק ישראל סלם)

על כן, בקרב בכירי הליכוד עלה החשש מהתגובה הציבורית, ולא מן הנמנע כי הערב צוות יהדות התורה צפוי לקבל הצעה לחשב את המסלול מחדש ולצמצם עלויות.

גפני אמר לאחר מינויו: "אני מתפלל לקב"ה שינחה אותי בדרך אמת, במיוחד בימים הקשים האלה, אני מקבל עלי את עול יו"ר הוועדה, כמי שמייצג את כולם ואני מודה לכולם על התמיכה. שמעתי שנגיד בנק ישראל מתכוון להעלות את הריבית במשק והמשמעות היא שבעלי המשכנתאות ישלמו יותר כסף, אני מתכוון לקיים דיון נרחב בעניין בהקדם, כמו גם בנושא העלאת מחירי החלב, וכמות גדולה שך העברות ועודפים שהתרכזו על שולחן הועדה".

ועדת הכספים, משה גפני (צילום: מארק ישראל סלם)
ועדת הכספים, משה גפני (צילום: מארק ישראל סלם)

עוד הוא הוסיף כי "לא יהיה שר אוצר שיגיד לי לא לקיים דיונים בנושאים הקריטיים החברתיים השייכים לכולם. ידעו כולם שכאן בוועדה זה מקום שונה ממקומות אחרים, כאן עובדים יחד, אופוזיציה וקואליציה, ועושים רק מה שטוב לאזרחי מדינת ישראל."

כזכור, מלאכת הרכבת הממשלה נתקלת כרגע במספר קשיים משמעותיים לאחר שפרט לאי ההסכמות עם יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' באשר לתיק הביטחון, גם בעוצמה יהודית הודיעו הבוקר כי הופסקו שיחות המו"מ בין המפלגה לליכוד. זאת, לאחר שבמפלגתו של נתניהו הבהירו כי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לא יועבר לא יועבר לידי המפלגה. בעוצמה יהודית סבורים כי אם ש"ס צפויה לקבל משרדים גדולים כמו האוצר, הדתות והפנים, אין סיבה שמשרד זה לא יועבר לידיהם.