יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, מסר היום (שני) הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, לראשונה מאז שגורמים במפלגתו מסרו אמש כי הופסקו שיחות המשא ומתן בין המפלגה לליכוד, וזאת לאחר שבמפלגתו של נתניהו הבהירו כי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לא יועבר לידי המפלגה.

בפתח ישיבת סיעתו, איתמר בן גביר התייחס לאזורי הפריפריה ואמר: "חייבים להשקיע בפריפריה. אני אומר לכם בצורה הכי ברורה, בלי שנוכל להחזיר את המשילות והסדר ולרחובות - אנחנו לא יכולים להיות בממשלה. זה התפקיד שלנו, זה הייעוד שלנו, בשביל זה קיבלנו קרדיט מהציבור. אני מאמין שאפשר להקים ממשלת ימין מלא. אנחנו נאחד מבלי למחוק מהמחויבויות של המצביעים שלנו, שרוצים עזרה בפריפריה".

הוא הוסיף: "התחייבתי לסמוטריץ' בהסכם קיסריה, זה הדבר הראשון שהוא ביקש ממני: להתפצל מיד עם השבעת הכנסת". עם זאת, הדגיש: "אני נותן גב לבצלאל סמוטריץ'".

על הפסקת המשא ומתן, אמר בן גביר: "אני מעורב במו"מ, אתמול היה מבחינתנו יום לא פשוט, הפרו הסכמות איתנו, לא מקובל עלינו. זה א' - ב' לקיים הבטחות. ביקשנו את תיק התחבורה או החינוך. לצערנו, נענינו בשלילה, אבל אז הציעו לנו את תיק הפריפריה. המטרה שלי: לדאוג לפריפריה. אני גר בחברון וההתיישבות יקרה לליבי, אך הפריפריה חשובה לי לא פחות".

בעוצמה יהודית סבורים כי אם ש"ס צפויה לקבל משרדים גדולים כמו האוצר, הדתות והפנים, אין סיבה שהמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לא יועבר לידיהם. אנשי עוצמה יהודית שהגיעו אתמול לפגישת המו"מ טוענים כי הם הופתעו מכך שבליכוד הציבו בפניהם את ההחלטה כעובדה.