מקימים ממשלה: המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד למפלגות גוש הימין נמשך ביתר שאת, כאשר ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ממשיך לקיים מרתון פגישות עם ראשי המפלגות לגבי חלוקת התיקים בממשלה המסתמנת. על כך, חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM ותקף את נתניהו: "כנראה שנתניהו לא יודע לנהל משא ומתן".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בפתח השיחה, אמר חבר הכנסת ביטן: "לפי ההסכם הקואליציוני המתגבש יש בעיה, אני מקווה שזה ישתנה. לא נשאר הרבה לליכוד. מדינת ישראל זה לא רק חוץ וביטחון, זה גם החיים היומיומיים. לכן, לתיקים משמעותיים יש השפעה על חיי המדינה. זה לא רק בממשלה, גם בכנסת המפלגות הקואליציה יקבלו ועודות חשובות. אני לא רואה איך הליכוד הולך להשתלב ולהשפיע כמו שרצינו". לדבריו, "זה שיש לך ראש ממשלה זה לא אומר שהוא יכול להשפיע בתחום החינוך והתרבות. למרות שהחינוך הולך להישאר אצלנו".

דוד ביטן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
דוד ביטן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ח"כ ביטן התייחס ללחץ של מפלגות הקואליציה המסתמנת ועל המחלוקת בעניין התיקים. ביטן אמר כי "נתניהו רוצה להקים ממשלה ויהי מה. אני לא רוצה להגיד מו"מ טוב או לא טוב, רואים את זה, לא צריכים לדבר על זה. אני לא מרוצה לא בשמי, אני לא יכול להיות שר גם ככה, אני לא מרוצה בשם בוחרי הליכוד, פעילי הליכוד. זה דבר שהוא לא ייאמן הדבר הזה. אני מקווה שיתעשתו קצת וישנו את זה".

לאחר מכן, נשאל "מדוע נתניהו כל כך חלש?". ביטן השיב כי: "אני לא רוצה להיכנס לזה, אני רק יכול להגיד שהדברים האלה היו גם באופוזיציה. גם באופוזיציה התלוננתי בפניו שאנחנו עושים מה שמפלגות אחרות מבקשות. תמיד הורדנו את הראש על מנת שהאופוזיציה תהיה מאוחדת ואנחנו תמיד שילמנו את המחיר, גם עכשיו אנחנו משלמים את המחיר. זה שהוא אמר שבוע זה דבר שהיה ברור שזה לא יקרה, אם מישהו עקב אחרי המפלגות באופוזיציה הוא הבין שהם לא מתכוונים לוותר על כל מיני דברים על מנת להקים את הממשלה, הם יקימו את הממשלה בסוף".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ביטן המשיך לתקוף את נתניהו, והוסיף כי "אני חושב שהוא עבר את הגבול בכל מה שקשור לליכוד, הוא צריך להוביל את הליכוד בצורה כזו שהליכוד יהיה משפיע, לא רק ראש ממשלה אלא גם בדברים אחרים. גם בתוך הליכוד אני שומע את הספינים וכל התדרוכים של הלשכה שלו, תדרוכים מיותרים כי הם פוגעים באנשים בתוך הליכוד. אני רואה תדרוכים שקשורים לישראל כ"ץ, אמסלם, כל הדברים האלה לא נותנים שום דבר".

"סיננת את נתניהו?"
"בחלק מהזמנים עניתי וחלק מהזמנים לא עניתי. אני לא חייב לעמוד דום כל פעם שמישהו מהלשכה מצלצל אליי. "גם אם זה נתניהו על הקו. אם אני חושב שהוא לא בסדר במשהו, אני לא אוהב לענות כשאני כועס. אני חושב שדווקא זה שאני לא עונה זה טוב, זה לא מפתח את הסכסוך לשום מקום, כל אחד נרגע בצד שלו עד שמדברים".

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו (צילום: דוברות הליכוד)
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו (צילום: דוברות הליכוד)

במהשך, חבר הכנסת ביטן התייחס למשא ומתן בין הליכוד לציונות הדתית ולכך שמשרד האוצר לא ישאר בידי הליכוד. לדבריו, "זה כבר לא אצלנו. סמוטריץ' לא רק אוצר, הוא אוצר וחצי ביטחון יהיה. לא נתנו לו רק את האוצר". ביטן הוסיף כי "סמוטריץ' ודרעי יודעים לנהל משא ומתן". לאחר שנשאל האם "נתניהו לא יודע?", השיב ביטן כי "כנראה שלא". 

"תפעלו להחלפת נתניהו?"
"מה פתאום, הוא נבחר בפריימריז, הוא ראש הממשלה. הוא צריך להשיב את המשילות, שהליכוד יהיה חלק מהמשילות הזו - הוא צריך להבין את העניין הזה. אחרת מה עשינו פה? גם בכנסת זה משפיע, גם בהצעות חוק, גם בדברים אחרים. זה לא רק מי יהיה שר כזה או אחר. אתה חושב שסמוטריץ', דרעי, הם לא ירצו להיות משפיעים בתחום החקיקה? הכנסת? וודאי שהם ירצו. זה לא נגמר בזה שעכשיו נותנים שר כזה או אחר, זה משפיע על המשך החיים הפוליטיים. אני סומך על בוחרי הליכוד, נבחרתי בלי שנתניהו תמך בי בפריימריז".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm