בש"ס הביעו אופטימיות בתום הפגישה בין דרעי לנתניהו הערב (רביעי) בסיכויים להרכבת ממשלה כבר בתקופה הקרובה. ח"כ מיקי זוהר שוחח הערב עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ועדכן בפרטי המו"מ: "אני מקווה מאוד שדרעי יהיה פנים ובריאות ושש"ס תחתום עוד הלילה. באמת צריך להגיד שאפו גדול לאריה דרעי שבסופו של דבר מראה שהוא המבוגר האחראי בכל הסיפור הזה ומתקדם להסכמות עם הליכוד - ככה צריך לפעול".

לא חלוקת התיקים: זהו המכשול האמיתי בדרך להרכבת הממשלה
דיווח: חוות הדעת של היועמ"שית קבעה כי לא ניתן למנות את דרעי לשר  

"מדינת ישראל בימים אלה בוערת, היה פיגוע שני ברצף השבוע וזה קורה כי האויב מזהה חולשה, שלא קמה פה ממשלה. כשהוא מזהה שאנו חלשים, הוא פוגע בנו. אני מקווה מאוד שמי שמרים קשיים, שירד מעץ, יעשה חושבים ויבוא למשא ומתן עוד הלילה עד שיצא עשן לבן, על מנת שנוכל להקים סוף סוף את הממשלה הזאת", הוסיף.

אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בהמשך, התייחס למחלוקת מול הציונות הדתית ואמר כי "אני חושב שלפעמים שותפות מסוימות מהקואליציה שוכחות שאנו מהווים חצי מהקואליציה, שיש לנו 32 חברי כנסת מתוך 64. בנוסף, יש הרבה מאוד אנשים בליכוד עם ניסיון ויכולות, שעשו תפקידים משמעותיים, ולא יכול להיות שהפעם לא יהיו להם תפקידים שיתנו להם להשפיע על המדיניות".

כמו כן, אמר בתגובה למתקפה של יריב לוין על סמוטריץ' כי "כשהוא מחליט לומר משהו, זה אומר שהגיעו מים על נפש. יריב לוין לא ממהר לצאת בהודעות לתקשורת, זה לא דבר שהוא עושה ביום יום, הוא מאוד אחראי בנושא הזה. אני קורא לכל השותפות שלנו - שימו בצד את כל העניינים האישיים ואת כל מה שאתם רוצים לעצמכם, תסתכלו על מה שטוב למדינת ישראל, ומה שטוב למדינת ישראל זה להקים מחר בבוקר ממשלה ימין בהתאם למה שהציבור בחר".

"אני ראיתי במערכת הבחירות הזאת, נכים וזקנים שהולכים בקושי לקלפיות כדי להצביע כדי שממשלת הימין תנצח, ומה שאנחנו עושים עכשיו זה לירוק להם בפרצוף. אנחנו צריכים לממש את מה שהבוחר מצפה מאיתנו. היינו צריכים לעשות את זה כבר אתמול, לא היום - אתמול", הוסיף.

לדבריו, "אם השותפות שלנו לא יכולות לסמוך עלינו, שיקימו קואליציה עם מפלגות אחרות. לא הכול מתחיל ונגמר בהסכם קואליציוני - מה שצריך לישות זה להקים ממשלה ולהתחיל לעבוד. תוך כדי תנועה יהיו הרבה מאוד דברים שנצטרך להתמודד איתם, אם עכשיו נתחיל ככה - אני לא רוצה לדמיין מה יהיה בהמשך. הליכוד היא מפלגה ימנית עם עמדות ימין, העמדות שלי לא פחות ימניות שאלו של אורית סטרוק. עם זאת, אנחנו לא מפלגת נישה, אנחנו לא צריכים להסתכל רק על ציבור הבוחרים שלנו, אלא על כלל אזרחי ישראל. לכן, אנחנו צריכים לעשות זאת באחריות גדולה, יחד עם הרצונות של השותפות שלנו. הדבר האחרון שמטריד אותי כרגע זה איפה אני אהיה. קודם כל צריכה לקום ממשלה".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm