השר נחמן שי (העבודה) התארח היום (שבת) ב'שבתרבות' עם ליאת רגב, ותקף את המינוי החדש של איתמר בן גביר שהוסכם בין עוצמה יהודית והליכוד, אשר הודיעו כי האחרון יכהן בממשלת נתניהו כשר לביטחון פנים עם סמכויות נוספות, בתקפיד שייקרא מעתה 'השר לביטחון לאומי'.

גנץ נגד מינוי בן גביר לשר לביטחון לאומי: "נתניהו יוצר לו צבא פרטי ביהודה ושומרון"
מלאי התירוצים עומד להסתיים: המבחן האמיתי של בן גביר עוד לפניו | בן כספית

"אין דבר כזה. ראש הממשלה מופקד על הביטחון הלאומי והוא זה שאמור לשלב את כל הדיציפלינות שמרכיבות ביטחון לאומי", אמר השר שי בפתח דבריו, "הרעיון להעניק למשרד לביטחון פנים שם אחר הוא רעיון הזוי, שאין לו משמעות והוא רק מזיק ופוגע. ייתכן שהכוונה היא 'השר לביטחון לאומני'. אך אז אנו מזמינים פיצול בין אזרחיה היהודים לבין האזרחים הערבים במדינת ישראל". 

בעניין נוסף, הזהיר השר שי משינוי הסטטוס קוו בהר הבית כולל ביקורי שרים במקום: "כל תזוזה באתר הזה, שהוא קדוש ליהודים ולמוסלמים, עלולה לזעזע את העולם המוסלמי והערבי. כבר חזינו באירועים כאלה בשנים האחרונות, במיוחד בעת פתיחת מנהרת הכותל ב-1996".

לבסוף התייחס לתוצאות הבחירות והמפולת של מפלגות השמאל וטען כי "יש להקים עתה תנועה פוליטית חדשה, שתורכב מהעבודה, ממרצ, מגופים וארגונים ואישים במרכז-שמאל ותדע לייצג את הערכים הסוציאל-דמוקרטיים בזירה הפוליטית והציבורית בישראל".