השר לביטחון פנים היוצא עמר בר-לב שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס לכך שיו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר צפוי להחליפו: "הטייטל הוא קשקוש. בן גביר מתמחה ביצירת כותרות". 

"אני לא ראיתי אותו לקוח אחריות על פלוגות ביהודה ושומרון. לי לא היה שום בעיה עם הסמכויות שלי, לאורך כל התקופה - החל ממצעד הדגלים ב־2021 ועד האירועים האחרים. בן אדם שיודע להנהיג, יודע גם להסתדר עם מפכ"ל המשטרה, אבל רבים מתבלבלים. ביניהם, גם בן גביר", תקף.

כבר לא הפירומן: בן גביר יצטרך לשלב בין תפקיד הפרחח השכונתי למבוגר האחראי | בן כספית 

כשנשאל האם מדובר בסכנה למדינת ישראל, השיב בחיוב. "זו סכנה לביטחון הפנימי של מדינת ישראל וסכנה לדמוקרטיה. זה הרבה יותר מסוכן לתפקידים אחרים במשרדים אחרים".

על השאלה האם יערכו חפיפה מסודרת, ענה: "אני לא יודע מה זה חפיפה מסודרת, לא חושב שהוא יהיה מעוניין בזה. לא יודע מה הוא יבקש ולא יודע מה אני אעניק. חפיפות בין שרים נמשכות לרוב שעות קצרות. דבר אחד אני מבטיח - אני אעשה את המקסימום לביטחון הפנים של מדינת ישראל, גם בעניין הזה. רק על פי זה, אני אפעל".

בהמשך, התייחס לתקרית שאירעה בסוף השבוע בה תקפו חיילי צה"ל מספר פעילי שמאל שביקרו משפחות פלסטיניות באזור יהודה ושומרון. "אלו תמונות קשות המבטאות את רוח התקופה", טען.

עימות בין חיילי צה"ל ופעילי שמאל בחברון (צילום: עיסא עמרו, טל שגיא)

"חייל תוקף מפגין שעומד בכלל עם הגב אליו ומפיל אותו בצורה מאוד מקצועית. בואו לא נתבלבל, אירועים של הפגנות ימין ושמאל היו גם בעבר. מה שהשתנה הוא שעוצמה יהודית קיבלה 14 מנדטים. אחד החיילים אמר שבן גביר יעשה סדר", ציין. 

בסיום, התייחס לתוצאות הבחירות האחרונות עבור מפלגת העבודה והבהיר: "ציפינו למספר דו ספרתי, וירדנו ל־4 מנדטים. אין ספק שמדובר כאן באחריותה של מרב. זה היה בזכותה שקיבלנו 7 מנדטים, וזו אחריותה גם עכשיו, במצב ההפוך. היא תצטרך להחליט בעצמה איך לממש את האחריות הזו. אני אומר זאת בצורה פשוטה וברורה מאוד - זה כישלון, וכישלון הוא באחריות מי שעומד בראש".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM