ראש הממשלה יאיר לפיד, התייחס היום (ראשון) לפסקת ההתגברות והצהיר: "אין לנו שום כוונות לשתוק בזמן שהממשלה הנכנסת מנסה לדרוס את הציבור שומר החוק, משלם המיסים והמשרת בצבא. אנחנו לא פרייארים שלהם. לא ניתן להם להפוך את העבריינות לנורמה". את הדברים אמר בהתכנסות של סיעת יש עתיד ליום היערכות למאבק בנושא הפסיקה. 

בסוף הכול מגיע מהפוזיציה: על פסקת ההתגברות והמחדל בפריפריה | דעה
הממשלה החדשה עוד לא קמה, אך מתנגדיה כבר בטוחים מה תעולל להם | דעה

לפיד הוסיף ותקף את הממשלה המתגבשת: "המסר שהם משגרים: הכל מותר לנו! האמונות והערכים שלנו הם לא משהו שהם יכולים לדרוס ולצפות שנשתוק. הכנס הזה היום ייתן לנו כלים מקצועיים למאבק, אבל הנשק הגדול הוא מה שאנחנו מאמינים בו והידיעה שאנחנו נאבקים על המדינה שלנו ועל העתיד של הילדים שלנו".

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי מסתמן שהקואליציה לא מתכוונת לחכות, ובאמצעות חבילת חוקים דרמטיים תנסה לפתור את הבעיה המשפטית המונעת את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר. זאת, לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה את חוות דעתה, ובה המליצה לדרעי לפנות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, כדי שהאחרון יכריע אם יש קלון בעבירות המס שבהן הורשע דרעי במסגרת עסקת הטיעון.

לדברי מקורבי יו"ר ש"ס, על אף שלדעת שורה של משפטנים קיימת סבירות גבוהה כי עמית יפסוק לטובת דרעי ויקבע כי אין קלון בעבירתו, דרעי פוסל לחלוטין את האפשרות להיות תלוי בהחלטתו. "תקדים שיקלי שנפסל על ידי השופט עמית השפיע על דרעי עמוקות והוא לא מוכן לקחת סיכון, גם אם מדובר בסיכון לא גבוה", טענו גורמים המקורבים לדרעי. על כן, דרעי מעדיף לסלול את דרכו חזרה לממשלה באמצעות חקיקת בזק.