המאבק באלימות והפשיעה בחברה הערבית נמשך, אך בחברה הערבית לא תולים תקוות רבות בשר לביטחון הפנים הבא של ישראל - ח"כ ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. ד"ר ת'אבת אבו ראס, מנכ"ל שותף בעמותת 'יוזמות אברהם', שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל והתייחס לבעיית האלימות בחברה.

"הג'יהאד האסלאמי" מאיים על בן גביר: "גורלו יהיה כגורלו של רחבעם זאבי"
כבר לא הפירומן: בן גביר יצטרך לשלב בין תפקיד הפרחח השכונתי למבוגר האחראי | בן כספית

בפתח דבריו הצהיר כי מספר הקורבנות בחברה הערבית מתחילת השנה עומד על 103. "אני מקווה שעם הזמן אנחנו נוריד את המספרים האלה ונמגר את האלימות בפשיעה, עם שיתוף של הממשלה, המשטרה והחברה הערבית", ציין.

"אני חושב שהמשטרה כן עשתה ועושה, אבל זה בטח לא מספיק. כאשר חצי ממשטרת ישראל עובדת במזרח ירושלים או בשטחים ולאו דווקא בתוך ישראל זה אומר דרשני. אני חושב שצריך להגדיל את המשטרה, לחזק את המשטרה, לתת לה את הכספים והכלים הדרושים כדי למגר אלימות ופשיעה גם בחברה היהודית. המספר יהיה פחות אבל עדיין זה מספר מאוד גדול", הוסיף.

בהמשך, הבהיר כי הממשלה הנוכחית שמה את הנושא הזה על שולחנה, והסוגייה של פשיעה בחברה הערבית נהפכה לסוגייה של כלל ישראל. "מה שמדאיג אותנו שהקצב של העבודה, האמון שבנה המשרד, שלא יימשך. זה מאוד מדאיג אותנו. יש תקציבים לנושא הזה. צריך להמשיך העבודה ולהעמיק אותה".

על כניסתו הצפויה לתפקיד של בן גביר, אמר ד"ר ת'אבת אבו ראס כי הוא אינו תולה תקוות, "אני לא חושב שהאיש שמסית נגדנו יום יום יכול לפתור לנו את הבעיות. חייבים יחסי אמון כדי לפתור סוגיית אלימות ופשיעה. אני לא חושב שבהסתה או בגזענות של בן גביר הוא מקדם פתרונות לחברה הערבית". 

"אני חושב שבן גביר הוא בעיה ליהודים לפני שהוא בעיה לערבים, לכן הוא לא מביא בשורה לא לערבים ולא ליהודים. המעשים ישפטו אותו, בינתיים אין לו שום רקורד חיובי בחברה הערבית. אני מקווה שהסוגייה הזו לא תרד מסדר היום הישראלי", אמר.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM