המו"מ הקואליציוני נמשך: אחרי ההתקדמות הלילית שהושגה בפגישתם של סמוטריץ' ונתניהו נמשכים המגעים בניסיונות להקים ממשלה, כאשר כעת עובר הפוקוס לחלוקת התיקים בתוך מפלגת הליכוד עצמה. 

בליכוד קיימת ההבנה כי עד יום ראשון נתניהו צריך להכריע בסוגיית תיק החוץ: האם ברצונו למנות לתפקיד את ישראל כ"ץ או את אמיר אוחנה. השלב הבא: זהות של המועמד ליושב ראש הכנסת, כדי שההחלפה תתבצע ביום שני כמתוכנן (וכפי שהובטח לאריה דרעי). בליכוד אומרים כי הרעיון למנות יו"ר זמני ירד מהפרק.

פגישת נתניהו וסמוטריץ' (צילום: ללא)
פגישת נתניהו וסמוטריץ' (צילום: ללא)

כאמור, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נפגש במהלך הלילה עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. השניים נועדו במשך למעלה משש שעות, וגורמים בציונות הדתית יצאו אופטימיים למדי: "דנו ברמת הפרטים ומאוד התקדמו, נותרו כמה דברים בודדים שהם עוד פתוחים. בדרך לחתימה".

לפי החלוקה המסתמנת של התיקים, סמוטריץ' יכהן כשר האוצר עד 2025, אז יוחלף על ידי דרעי, ולאחר מכן ימונה לשר הפנים לצד אחד מהתיקים שהיו מיועדים בתחילה לליכוד, מה שמעורר זעם בתוך המפלגה. 

לאחר הפגישה אמרו גורמים נוספים בציונות הדתית כי "המו"מ הושלם בהצלחה, הכל סגור ומוכן לחתימה". עם זאת, בליכוד ביקשו להמתין עם החתימה החגיגית עד לסגירת הפערים מול השותפות האחרות, כאשר הקושי המרכזי בשלב זה נמצא בגזרת יהדות התורה. 

שמרו את הטופס קרוב לחזה: התרגיל שעשו ביהדות התורה לליכוד
התקדמות במו"מ עם הליכוד: הציונות הדתית הסכימה להחלפת יו"ר הכנסת

עבור יהדות התורה, ההצעה של הליכוד היא תפקיד סגן שר במשרד התחבורה עבור ח"כ אורי מקלב. תפקיד נוסף שאורי מקלב עומד לקבל הוא סגן שר במשרד רוה"מ שיהיה אחראי על המנהלת החרדית.

מדובר כאמור, בפגישה אחת מני רבות, שנערכה בין השניים, לצד שיחות שנערכו ברמת צוותי המשא ומתן. הצדדים מקווים כי יצליחו במהרה לחתום על הסכם, במסגרתו יוחלט בין היתר על זהות השרים המיועדים להחזיק בתיק ההתיישבות, תיק העלייה והקליטה ובתיק האוצר, שמסתמן כי יתנהל ברוטציה.

בינתיים, בליכוד מדברים על אלי כהן בהקשר של תיק התחבורה ועל מירי רגב בתור המועמדת לתפקיד שרת החינוך. עם זאת, לא ברור מי מבין השניים אמור לוותר על חצי כהונה לטובת הסכם הרוטציה עם הציונות הדתית.

מלבד זאת, במו"מ הקואליציוני חותרים גם לעבר האתגר הבא: מינוי יו"ר הכנסת הזמני. כזכור, כל סיעות הקואליציה המתהווה אספו חתימות לבקשה להחליף את יו"ר הכנסת הנוכחי, למעט יהדות התורה.

מהליכוד והציונות הדתית נמסר: "הפירסומים על התיקים והתפקידים אינם מדוייקים ואנו מציעים להמתין לפירסום מסודר לאחר החתימה על ההסכם".

ח"כ נעמה לזימי (העבודה),על מתן תיק האוצר לבצלאל סמוטריץ': "לשים את בצלאל סמוטריץ' באוצר זו יריקה בפרצוף של 'ישראל השנייה'. האיש שרוצה להפריט ולצמצם שירותים חברתיים ולפגוע בעובדים חיוניים, יפגע קודם כל בציבורים שהכי זקוקים לשירותים הללו".

"במינוי הזה, הממשלה העתידה לקום מכריזה מלחמה נגד השכבות החלשות, עובדים בשכר נמוך והמיעוטים בחברה - נגד עם ישראל. אנחנו לא ניתן להם להחריב את מהות אחריות המדינה על אזרחיה, נאבק בכל האמצעים והכלים שיש לנו למען ציבור העובדים, תקצוב השירותים החברתיים והתשתיות ולמען הציבור כולו", ציינה.