ראש הממשלה יאיר לפיד נאם הבוקר (רביעי) בטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ולרעייתו פולה ז"ל. בנאומו, בחר לפיד להתנצל: "מה שקורה היום במדינת ישראל מנוגד לכל דבר שהוא האמין בו, לכל ציווי שהוא השאיר לנו".
 
"בימים אלה מוקמת ממשלה חדשה בישראל, היא לא מאמינה בזה. לא בשיוויון לנשים, לא בשיוויון ללהט"בים, לא בשיוויון מדיני, לא בשיוויון חברתי ובטח לא בשיוויון למי שאינו יהודי. זו ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, אבל רוצה להרוס את הדמוקרטיה. דמוקרטיה היא לא רק רצון הרוב. דמוקרטיה היא גם ההגנה על המיעוט מפני הרוב, הפרדת הרשויות ועצמאות בית המשפט, חופש הביטוי ואמירת האמת", ציין

צה"ל פרסם את תחקיר האירוע בחברון: האם ישתנה עונשו של החייל?
אביו של חייל גבעתי שהושעה לאחר תקיפת פעילי השמאל: "הבן שלי גיבור"

עוד אמר לפיד: "הממשלה החדשה לא מאמינה בכל זה, אבל אני רוצה להגיד כאן מעל קברך דוד, הם אולי לא - אבל אנחנו כן. אנחנו ציונים. אנחנו מאמינים במגילת העצמאות. אנחנו מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו מאמינים בשלטון החוק. אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו, לא על העקרונות העומדים מאחוריה, ולא על מורשתו של בן גוריון. זו משימת חיינו, כמו שזו היתה משימת חייו"/
 
"אני מבקש את סליחתך דוד על מה שקורה פה בימים אלה, אבל סליחה זה לא מספיק. אנחנו לא נשקוט ולא ננוח עד שנתקן את זה, נשנה את המצב ונכתוב עוד פרק, כדברי המגילה, "בַּמַּעֲרָכָה הַגְּדוֹלָה עַל הַגְשָׁמַת שְׁאִיפַת הַדּוֹרוֹת לִגְאֻלַּת יִשְׂרָאֵל", סיכם. 

מוקדם יותר היום, התייחס לפיד לביקורת שהושמעה בעקבות עונשו של החייל שתועד מקלל פעילי שמאל באזור חברון, וצייץ: "הממשלה החדשה עוד לא נכנסה לתפקידה וכבר שריה מסיתים את חיילי צה״ל נגד המפקדים שלהם".

"ההסתה הפרועה שמובילים השרים והח״כים נגד הרמטכ״ל, אלוף הפיקוד ונגד המג״ד, סגן-אלוף אבירן אלפסי, היא מסוכנת והרסנית והיא על ראשה של הממשלה החדשה. הלוחמים שלנו לא יכולים לקבל משרים וחברי כנסת אישור להפר פקודות של מפקדיהם", הוסיף.

עוד ציין לפיד כי "חייהם וחיינו תלויים בכך שיהיה לנו צבא חזק עם שרשרת פיקוד ברורה ומשמעת קרב. ההסתה הזו, המתחפשת ל'גיבוי', מסוכנת, חסרת אחריות ומכרסמת בעוצמתו של צה״ל".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

החייל שקילל מפגין שמאל (צילום: עיסא עמרו, טל שגיא)
החייל שקילל מפגין שמאל (צילום: עיסא עמרו, טל שגיא)

כזכור, לאחר התקרית בחברון בסוף השבוע האחרון, בה אחד מלוחמי גדוד "צבר" של גבעתי תועד בתקרית בה הוכה מפגין שמאל, ונשפט על ידי מפקדיו ונידון לעשרה ימי מאסר בכלא הצבאי, תקפו חברי כנסת את ההחלטה.

כך לדוגמה, יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, תקף בחשבון הטוויטר שלו: "לשלוח חייל לכלא ל-10 ימים רק בגלל שאמר "בן גביר יעשה פה סדר", זה חציית קו אדום והעברת מסר של פגיעה בחיילי צה"ל. אסור לתת לאנרכיסטים שמוציאים את דיבתנו רעה לנצח, צריך לתת גב ללוחמים ולא להחליש אותם. חיילי צה"ל הם המגינים שלנו ואנחנו נגן עליהם. הגיע הזמן!".