אלוף (מיל') איל בן ראובן, לשעבר סגן מפקד פיקוד הצפון, שוחח היום (חמישי) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM ומתח ביקורת חריפה על ח"כ איתמר בן גביר בעקבות העימות המתוקשר של בן גביר עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי. 

הרמטכ"ל כוכבי נגד בן גביר: "שום פוליטיקאי לא יתערב בהחלטות פיקודיות"
גנץ לנתניהו: "אתה יודע מה תוצאותיה של הסתה, אל תכשיר את השרץ"

בן ראובן הסביר כי בן גביר "ממשיך להתנהג כמו איזה ביריון פוליטי. כשאני רואה שהוא מאיים על הרמטכ"ל, הוא מאיים על ערכי צה"ל ועל ערכי החברה הישראלית שאיתם ניצחנו מלחמות, הוא מביא אותנו לערכים של האויבים שלנו. האיש הזה שמישהו נתן לו את התואר השר לבטחון לאומי, הוא סכנה חמורה לביטחון הלאומי של ישראל", אמר האלוף במיל'. 

כשנשאל האם לדעתו אנחנו עדים למגמה פוליטית לנסות ולפגוע בצה"ל השיב חד משמעית: "התשובה היא כן. כל מה שחששתי מהרגע שאדון בן גביר יהפוך לשר מיועד בממשלת ישראל, לצערי הכל קורה. כנראה שהוא עדיין לא הבין את מעמדו וממשיך להתנהג כמו איזה ביריון פוליטי. כאשר אני רואה אותו בטלוויזיה והזדעזעתי.

"כשאני רואה אותו מאיים על הרמטכ"ל במלים כמו: "אני מציע לרמטכ"ל לא להתערב בפוליטיקה", משהו כזה, מה שנקרא: "חכה, חכה שאני אגיע". בהתנהגות הנוכחית שלו, בצורה שבה הוא פועל, הוא מנסה להתערב בשיקולי מפקדים בשטח, באשר לטיפול בחיילים שטועים, הם לא פושעים, חיילים עשו טעות חמורה, לצה"ל יש דרכים משלו לטפל. ברצון שלו ולשנות את הוראות הפתיחה באש וכל מיני רעיונות הזויים".

"אני אומר לך בצורה חד משמעית: האיש הזה שבעבר עודד רצח של חפים מפשע, האיש הזה שמישהו נתן לו את התואר "השר לבטחון לאומי", בעיני הגדרה מטופשת שאני מקווה שאין מאחוריה כלום, האיש הזה הוא סכנה חמורה לביטחון הלאומי של ישראל. חד משמעית. הוא מאיים על ערכי צה"ל, על מאיים על רוח צה"ל, על ערכי החברה הישראלית. למה זה כל כך מאיים? כי עם הערכים האלה ניצחנו מלחמות בעבר, כי זה הכוח שלנו לעומת האויבים שלנו והוא מביא אותנו לערכים של האויבים שלנו".
 

על הבהרת הרמטכ"ל ודובר צה"ל כי "לא נאפשר לאף פוליטיקאי, לא מימין ולא משמאל, להתערב בהחלטות פיקודיות ולנצל את הצבא לקדם אג׳נדה פוליטית" אמר בן ראובן: "בוודאי. בוודאי. זאת רוח צה"ל מאז היווסדו. הלכנו ופיתחנו את הרוח הזאת כדי שלא תהיה התערבות למפקדים. אתה יודע איזה מעמד זה היום להיות מפקד ביהודה שומרון? חיילים מפקדים צריכים להתמודד יום יום עם דילמות ערכיות של התמודדות במרחב אזרחי מול אזרחים פלשתינים, מול אזרחים יהודים, מימין ומשמאל.

"כשהייתי מפקד המכללה לביטחון הלאומי עסקנו כל כך הרבה לתת למפקדים כלים להילחם, לנצח ולשמור על אנושיות, לשמור על עצמנו כבני אדם. אז בא אחד כזה שהולך להיות שר במדינת ישראל ומעודד ומייצר דיון ציבורי למען "הרוג ככל יכולתך". זה הפוך ממה שאנחנו כל כך שואפים לו כחברה וצה"ל הוא חלק מהחברה הישראלית. זה כל עצוב זה כל כך כואב. אני כל כך מקווה שיבואו מראש ממשלה ודרך שרים ודרך הציבור הישראלי שישימו את האיש הזה במקום.

"אנחנו רואים דברים שמאיימים על כולנו. ביריונות של שר שלא מבין שביריונות של צבא מול אזרחים היא מתכון לחולשה ומתכון להרס פנימי. לא לניצחון. ההפך הנכון. יש לאיש הזה מספיק מה לעשות בביטחון פנים. שיילחם בפרוטקשן, בלחימה נגד ביריונות בכבישים, נגד האלימות בחברה הישראלית. יש לו מספיק מה לעשות. שיתן לצה"ל ולמפקדיו לעבוד. אני מרגיש ממש כאב בטן. קצת צניעות והבנה למי ומה אתה כשר במדינת ישראל בימים הלא פשוטים האלה", סיכם.