יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, המיועד לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה, עורר היום (חמישי) סערה כשאמר בראיון לעיתון "עולם קטן" כי הוא תומך בביטול מצעדי הגאווה בירושלים.

"צריך לבטל את מצעד הגאווה בירושלים תחילה. אני אדאג לבטל אותו. זו בושה וחרפה. אני הכי דוגרי בזה. בהסכמים הקואליציוניים זה אכן לא עלה אבל אני לא מסתיר, ודאי שהייתי רוצה לבטל את זה", אמר מעוז.

הדברים עוררו ביקורת חריפה במערכת הפוליטית, וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ניסה להבהיר: "מצעד הגאווה בירושלים ימשיך לצעוד. הממשלה בראשותי לא תפגע בקהילת הלהט״ב ובזכויות של כל אזרחית ואזרח בישראל. נדאג בערבות הדדית לכלל אזרחי ישראל ונעבוד כדי לשפר את החיים של כולנו - זאת המשימה שלנו".

השרה מירב כהן צייצה: "כמי שהייתה ממארגני מצעד הגאווה בירושלים ומשתדלת להגיע אליו מדי שנה, אני מודיעה לאבי מעוז - מצעד הגאווה בירושלים ימשיך לצעוד מדי שנה. מוזמן להגיע למעגלי השיח שמתקיימים בסוף כל מצעד, לזכר שירה בנקי ז"ל שנרצחה במצעד על ידי מישהו שהושפע מאמירות כאלה".

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) צייץ: "לאבי מעוז יש נטייה אובססיבית להיטפל לקהילה הגאה. ומסתבר שיש לו גם נטייה לשקר. מצד אחד אומר שהוא יפעל למימון טיפולי המרה, ומצד שני אומר שלא. אומר שלא יפעל לביטול מצעדי גאווה, ואז אומר בלי להתבייש שכן. לאיזו גרסה להאמין?".

בינתיים, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון החליטה לארגן כנס חירום נגד העברת סמכויות בחינוך למפלגת נעם. בראיון לכאן רשת ב' הסבירה: "לקחו 2.4 מיליארד שקלים של תוכניות חינוכיות שנועדו להעשרה, ושמו אותם בידיים של בן אדם קיצוני עם דעות חשוכות, שמה שמנחה אותו זו השנאה לקבוצות שונות באוכלוסייה".

בתוך כך, גורמים במפלגת נעם מסרו כי "אבי מעוז בוחן את האפשרות להציב את רוני ססובר כמי שתעמוד בראש היחידה שתועבר ממשרד החינוך למשרד ראש הממשלה".