השר לביטחון פנים היוצא עמר בר-לב אמר היום (חמישי) כי הוא "רואה קשר ישיר בין הכניסה של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לתפקידו כשר לביטחון הפנים, לבין העלייה באירועי 'תג מחיר'" שמבצעים יהודים בפלסטינים. בר-לב אמר את הדברים בפגישת סיכום העבודה של המשרד שבראשותו עמד ובנוסף הזהיר מפני השינוי בסטטוס קוו בהר הבית, ואמר כי הוא "יוביל חד משמעית לאינתיפאדה שלישית ורביעית".

בר לב נגד מחליפו: "הטייטל של בן גביר הוא קשקוש, מינויו - סכנה לדמוקרטיה"

בר-לב המשיך לתקוף את מחליפו ואמר כי "החברה הישראלית נעשתה אלימה וחלק מזה זה המנדטים שהלכו לבן גביר וסמוטריץ'. מדובר בתופעה חדשה של אמונה שאפשר לפתור בעיות בכוח". יחד עם זאת אמר, כי הוא מתכוון לבצע חפיפה לבן גביר.

איתמר בן גביר, יעקב שבתאי (צילום: אבשלום ששוני)
איתמר בן גביר, יעקב שבתאי (צילום: אבשלום ששוני)

השר היוצא התייחס לכהונתו ואמר כי "חלק גדול מההחלטות לא מצאו חן בעיני הפמליה הפוליטית שלי. כולם רצו שבשנת 2021 לא אאשר את מצעד הדגלים. בסופו של דבר לא חשבתי על הבייס שלי, אלא על הדבר נכון. ההחלטות היו ממלכתיות בלבד. ב'שומר החומות' אני גייסתי פלוגות מג"ב על פי החלטה שקשורה להערכת המצב. לא תמיד כולם חשבו כמוני. מאוד נוח לזרוק תפוחי אדמה למישהו אחר. תתארו לכם כמה וואטסאפים קיבלתי מחברי הקרובים לעשות ככה ולעשות ככה.  אני שילמתי מחיר פוליטי על החלטות שלי אבל אני שלם עם זה".

כאמור, בר-לב גם הזהיר מפני השינוי בסטטוס קוו בהר הבית, ואמר כי הוא "יוביל חד משמעית לאינתיפאדה שלישית ורביעית". כאשר בהמשך נשאל אם ראש הממשלה המיועד נתניהו ישמור על הסטטוס קוו בהר, השיב: "אני חושב שמה שברור לי ברור לראש הממשלה נתניהו. ראינו שהשיקולים שלו לא פעם אישיים ולא ממלכתיים".

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר בתגובה לדברי השר היוצא כי "עשרות אלפי שוטרים ולוחמים, כמו גם מיליוני אזרחים, משמיעים הערב אנחת רווחה לכבוד ישיבת העבודה האחרונה של בר-לב במשרד. אין ספק כי בר-לב היה השר הכי כושל שבתקופתו עלו הפיגועים במאות אחוזים, הפשיעה ברחוב הפכה למכת מדינה, אלפי שוטרים התפטרו בשל תנאי שכר עלובים וחוסר גיבוי".

"ישראל תהיה בטוחה יותר בלי עמר בר-לב - וכאשר בר-לב מאשים אותי במקרי האלימות האחרונים, עוד טרם נכנסתי לתפקידי, הרי ששוב מתגלה כי בפני השוטרים והאזרחים עומד שר שהזיכרון הוא לא הצד החזק שלו, ובמעשיו הוא פגע לא רק במשטרה, אלא בכלל אזרחי ישראל", הוסיף.