שרת החינוך לשעבר, לימור לבנת, התראיינה הבוקר (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM, והתייחסה למינוי המיועד של ח"כ אבי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה, אשר יהיה אחראי בין היתר על היחידה לשיתופי פעולה רב מגזריים ואת היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות, אשר היו קודם לכן במשרד החינוך.

המרד נגד אבי מעוז מתרחב: יותר מ-50 רשויות כבר הודיעו שלא ישתפו פעולהיש עתיד נגד אבי מעוז: לפיד הודיע על פתיחת קו חם להורים מודאגים

"אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מטרידה", אמרה לבנת בפתח דבריה, "העובדה שרה"מ המיועד ראה לנכון, וראה את תמונתו עם אבי מעוז על אף דעותיו החשוכות, כמי שהתבטא נגד הומואים, כמי שאומר שנשים מקומן בבית לגדל ילדים ומתנגד לגיוסן לצבא, אז הוא אמור לפקח על תוכניות לימודים במשרד החינוך שהן פרוגרסיביות וליברליות מדי. אנחנו מדברים על תוכניות ביניהן יש כמובן עידוד גיוס לצבא, גם של בנות, נגד הטרדות מיניות ונגד אלימות נגד נשים, תוכניות שמעודדות את קבלת האחר". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"שמענו שגורמים בצוות המו"מ אומרים שהם לא הבניו עד כמה היחידה הזאת חשובה" הוסיפה, "המילה 'פשלה' היא מילה קטנה, ככה מנהלים את המו"מ? ככה ינהלו את המדינה? מה זאת אומרת לא הבינו? לא היו יכולים לשאול? ככה לוקחים יחידה ממשרד החינוך וקוטעים אותה? מדובר ביחידה מאוד חשובה שהיא הנשמה של החינוך. אני לא מבינה איך נתניהו מנהל את המו"מ הזה ולמה הוא עושה את זה בצורה הזאת. נתניהו צריך לתת להם את מה שהם רוצים כדי שהם יתנו לו את מה שהוא רוצה בשלב הבא". 

לאחר מכן ציינה שרת החינוך לשעבר כי "הדבר הנכון הוא לתת אוטונומיה למנהלים בבתי ספר בשורה ארוכה של נושאים. נתניהו יכול להישאר עם קואליציה של 63 והוא צריך לבטל את זה, נגרם לו נזק כתוצאה מזה. תראה מה קורה עם ראשי הרשויות, כולל כאלה שמקורבים אליו. יש ניסיון לכפייה על ציבור גדול מאוד, ערכים שאנחנו לא יכולים לקבל אותם". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM